شناسهٔ خبر: 49842988 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

وزیر بهداشت: تا دو هفته آینده به واکسیناسیون ۷۰ درصدی می‌رسیم
بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بعد از گذراندن دو هفته آینده به واکسیناسیون ۷۰ درصدی که می‌خواستیم خواهیم رسید. عین‌اللهی در خصوص طرح قرنطینه هوشمند، بیان کرد: به دنبال برداشتن بسیاری از محدودیت‌ها هستیم. با شیوع کرونا مردم مجبور به ماندن در منازل خود هستند. شرایطی را ایجاد خواهیم کرد که افراد واکسینه شده دارای محدودیتی برای مسافرت و کسب‌وکار نباشند.وی اظهار کرد: میزان واکسن تزریق شده در این مدت در دنیا بی‌سابقه است. در هفته گذشته ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن تزریق کرده‌ایم و درحال نزدیک شدن به آمار ۵۳ میلیون تزریق واکسن هستیم.وی افزود: به زودی جشن پیروزی مردم را که به ما برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون کمک کردند برگزار خواهیم کرد. بعد از گذراندن دو هفته آینده به واکسیناسیون ۷۰ درصدی که می‌خواستیم، خواهیم رسید. انجام واکسیناسیون به معنای پایان پروتکل‌ها نیست. رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.عین‌اللهی در خصوص طرح قرنطینه هوشمند، بیان کرد: به دنبال برداشتن بسیاری از محدودیت‌ها هستیم. با شیوع کرونا مردم مجبور به ماندن در منازل خود هستند. شرایطی را ایجاد خواهیم کرد که افراد واکسینه شده دارای محدودیتی برای مسافرت و کسب‌وکار نباشند. شاهد شکوفایی کشور پس از اتمام واکسیناسیون خواهیم بود.
ادعای تکراری امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی
وزیر مشاور امارات در امور خارجه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی اشغال جزایر سه گانه از سوی ایران شد. به گزارش الخلیج آنلاین، خلیفه شاهین المرر، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در سخنرانی خود در هفتاد وششمین نشست مجمع عمومی سازمان تاکید کرد که تلاش‌های برای حل درگیری‌های منطقه تنها در صورت توقف دخالت‌های خارجی در امور کشور‌های عربی به ویژه سوریه، یمن، لیبی و عراق موفقیت آمیز خواهد بود.وی در بخشی از سخنرانی خود با طرح ادعای اشغال جزایر سه گانه تنب کوچک و تنب بزرگ و ابوموسی از سوی ایران گفت: از ایران می‌خواهیم که از طریق راه حل مسالمت آمیز و مذاکرات مستقیم و یا پناه بردن به دادگاه بین المللی به اشغال جزایر سه گانه پایان دهد.
سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس: در دوره‌های قبل نماینده معتاد و ترزیقی در مجلس داشتیم
علیرضا سلیمی از اعضای هیئت رئیسه مجلس گفت: در دوره‌های قبل نماینده‌ای داشتیم که خیلی مشخص بود که معتاد و تزریقی بود و او را از خیابان‌ها جمع می‌کردند و می‌آوردند و تا پایان دوره هم نماینده بود و وقتی این مساله کشف شد، آیا او باید تا پایان دوره نماینده باقی بمانده و آبروی نظام و مجلس را ببرد؟ باید با او چه کرد؟ البته استثناء است، ممکن است در چند دوره یک نفر مانند این نماینده ورود پیدا کند، چه باید کرد؟ باید فقط نگاه کرد و حرص خورد که چرا او وارد مجلس شده است؟وی ادامه داد:یکی از عوامل بی‌اعتمادی به نظام همین مساله بوده است، یعنی ما اجازه بدهیم این عامل بی‌اعتمادی هر روز جلوی چشم مردم باشد و روز به روز اعتماد مردم را کاهش بدهد؟ آقای رئیسی در قوه قضائیه، یک شبه 50 قاضی را برکنار کرد، آیا نباید سازوکاری ایجاد شود که وقتی کسی نماینده مجلس شد، اگر در طول دوره نمایندگی مسائل نامربوطی انجام داد، مثلاً جاسوسی کرد ـ اینها فرض است ـ باید فقط نشست و نگاه کرد؟ یا این پرونده باید به جایی ارجاع شود و یا مجلس پالایشی داشته باشد؟
نوری نماینده مجلس:
لاریجانی و روحانی ساکت نمی‌نشینند
یک نماینده مجلس، گفت: درخصوص اینکه لاریجانی و روحانی تصمیم به تشکیل حزب دارند یا نه، بی‌اطلاع هستم، اما با روحیاتی که از این دو نفر سراغ دارم، مطمئنم در مقابل آلام مردم و مشکلات جامعه بی‌تفاوت نمی‌نشینند و فعال می‌شوند.غلامرضا نوری نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص آینده سیاسی علی لاریجانی و حسن روحانی رؤسای پیشین دو قوه که اکنون در سکوت خبری به‌سر می‌برند و اینکه این گوشه‌نشینی همیشگی خواهد بود یا خیر، گفت: من به تازگی ارتباط و تماسی نداشتم که از آخرین وضعیت مطلع باشم یا اگر احتمالا تصمیمی اخذ شده از آن اطلاع پیدا کنم، اما این دو نفر شخصیت‌های مهم، تاثیرگذار و محبوب جامعه هستند و من معتقدم که روزبه‌روز بر محبوبیت‌شان اضافه می‌شود.وی ادامه داد: براساس آن مسئولیت شرعی و ملی که این دو نفر دارند، بعید می‌دانم که کناره‌گیری کرده و در حاشیه بنشینند. حتما با توجه به احساس مسئولیتی که ما در آن‌ها سراغ داریم در مواقع لزوم به صحنه آمده و جامعه را قطعا کمک می‌کنند. وی افزود: البته ایراد و اشکالات جای خودش وجود دارد و همه به حق است، اما اینکه مردم به این حد برسند که «دیگر این جریان به درد نمی‌خورد و ما نرویم پای صندوق» نه چنین نیست. اصلا از آن جریان کاندیدایی نبود که بخواهند بیایند، اگر کاندیدا بود و نمی‌آمدند آن وقت می‌شد این حرف را پذیرفت.

نظر شما