شناسهٔ خبر: 49842669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه گرگان:

اهل کتاب و هنر دوران دفاع مقدس را برای مردم بازگو کنند/ نگذارید رشادت های دفاع مقدس فراموش شود

آیت الله نورمفیدی گفت: کسانی که اهل کتاب و هنر هستند باید رشادت ها و عظمتی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت را در تاریخ کشور جریان دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» شامگاه امروز(سه شنبه ۶ مهر) در آیین تجلیل از نویسندگان و مولفان حوزه دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس حادثه بسیار بزرگی بود و شاید هنوز ماهیت دفاع مقدس و عمق این حادثه برای بسیاری از افراد ملموس نشده باشد.
 
 
نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: در دوران دفاع مقدس تمامی مذاهب کفر و استکبار در مقابل اسلام و انقلاب اسلامی قرار گرفتند و همه تلاش خود را به کار گرفتند تا دفاع مقدس به نتیجه نرسد تا جایی که شرق و غرب با یکدیگر متحد شده بودند.
 
 
وی با بیان اینکه ملت ایران در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند، افزود: تحول عمیقی که یک ملت را برای دفاع از ارزش ها و دین به حرکت در آورد مسئله قابل توجهی بود و این مهم بیش از هر چیزی دشمن را عصبانی می کرد.
 
 
آیت الله نورمفیدی یادآور شد: ملت ایران در دوران دفاع مقدس تمام قد مقابل دشمن ایستادند و استعدادهای بسیاری اعم از نظامی، فرهنگی و غیره از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شد.
 
 
امام جمعه گرگان با بیان اینکه نباید بگذاریم رشادت های دوران دفاع مقدس فراموش شود، تاکید کرد: عاشورائیان کار حسینی کردند و آنهایی که ماندند باید کار زینبی کنند.
 
 
وی بیان کرد: کسانی که اهل کتاب و هنر هستند باید عظمتی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت را در تاریخ کشور جریان دهند.
 
 
آیت الله نورمفیدی متذکر شد: اگر آن انگیزه ای که در دوران دفاع مقدس وجود داشت در بین نویسندگان و مولفان وجود داشته باشد کارساز خواهد بود و برای ثبت این دوران تاریخی باید انگیزه الهی وجود داشته باشد.
 
 
امام جمعه گرگان بابیان اینکه همه ما نسبت به شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس مسئول هستیم، ابراز داشت: بزرگترین حادثه اسلام که نهضت عاشورا باشد در واقعه نگاری دچار خطر تحریف شد و تاریخ نگاران باید به این مسئله توجه داشته باشند که در ثبت تاریخ دوران دفاع مقدس  آن چیزی که نقل می شود به هدف و اصل مطلب دفاع مقدس از جمله حفظ راه خدا و خروج کشور از سلطه اجانب فراموش نشود. 
 
 
نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس راه ۱۰۰ ساله را در یک شب طی کردند، ابراز داشت: نقش مادران و بانوان در دوران دفاع مقدس نباید نادیده گرفته شود.
 
 
 
 
 
پایان پیام/695

نظر شما