شناسهٔ خبر: 49842608 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آمریکا خطاب به ترکیه: در صورتی که اس-۴۰۰ بخرید تحریم خواهید شد

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مدعی شده است که، هر نهادی که با بخش‌های نظامی یا اطلاعاتی روسیه تجارت کند، تحریم می‎شود و در صورتی که ترکیه نیز اس-۴۰۰ خریداری کند این کشور نیز تحریم خواهد شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان -  طبق گزارش وبگاه «مینت»، رابرت منندز، نسبت به که برنامه آنکارا برای خرید بیشتر موشک‌های «اس -۴۰۰» روسی هشدار داد و تاکید کرد: این اقدام می‌تواند تحریم‌های جدیدی را در پی داشته باشد.

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشته است که؛ در زمان نوشتن قانون کاتسا که مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌هاست، کاملاً مشخص شده است که تحریم‌ها علیه هر نهادی که با بخش‌های نظامی یا اطلاعاتی روسیه تجارت دارند، واجب است.

ترکیه و روسیه در حال مذاکره بر سر انتقال فناوری و تولید داخلی پیش از خرید احتمالی موشک‌های بیشتری از نوع اس-۴۰۰ هستند و واشنگتن نیز در ماه دسامبر تحریم‌هایی را علیه آژانس تدارکات نظامی ترکیه به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی ساخت روسیه تحت کاتسا وضع کرده است و از سوی دیگر رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در گفتگو با شبکه آمریکایی «سی بی اس نیوز» تاکید کرده است که، علی‌رغم اعتراضات شدید آمریکا، خرید دومین سامانه موشکی «اس-۴۰۰» روسیه را در دست بررسی قرار داده است.

اس -۴۰۰، یک موشک متحرک زمین به هواست و می‌تواند خطری برای اتحاد ناتو وهمچنین این جنگنده گرانقیمت باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما