شناسهٔ خبر: 49842388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نقش مهم آموزش و پرورش در تولید امنیت اجتماعی

معاون اجتماعی پلیس استان سیستان و بلوچستان در دیدار با معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش نقش آموزش و پرورش را در تولید امنیت اجتماعی بی بدیل دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  سرهنگ علی رحیمی معاون اجتماعی پلیس استان سیستان و بلوچستان  در جلسه تعاملی با معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش بعد از خانواده دومین نهاد در تربیت فرزندان جامعه محسوب شده و معلمین مهمترین الگوی آینده سازان کشور هستند.

وی با اشاره به نقش آموزش همگانی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بیان داشت: آموزش همگانی به عنوان رکن اصلی پیشگیری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی، از جمله برنامه‌های راهبردی و جامعه محوری پلیس است.

معاون اجتماعی پلیس استان با بیان اینکه وظایف ناجا و آموزش و پرورش مهم و سنگین است، تصریح کرد: رویکرد و هدف این دو سازمان ساختن جامعه‌ای امن و سالم برای زندگی مطلوب شهروندان است.

سرهنگ رحیمی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش بستر خوبی برای ناجا در بخش پیشگیری اجتماعی است، خاطرنشان کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در چند جنبه قابل بررسی است که آموزش همگانی چهره به چهره برای دانش آموزان و اولیاء از این موارد هستند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پلیس نیز با رویکرد‌های اجتماع محور خود در تلاش است فرهنگ قانون مداری و احترام به حقوق دیگران را نهادینه کند، تصریح کرد: نقش تربیتی معلمان در کنار پلیس، تاثیر ارزنده‌ای در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته و معلمین در کنار دروس آموزشی می‌توانند با طرح مباحث غیر درسی و آموزش مهارت‌های زندگی در تربیت آینده سازانی متعهد و قانونمند تلاش کنند.

وی با اشاره به اولویت آسیب‌های اجتماعی، بیان داشت: سوء مصرف موادمخدر، آسیب‌های فضای مجازی و خشونت از جمله آسیب‌های تهدید کننده دانش آموزان است که باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در راستای فرهنگ سازی و پیشگیری از این آسیب‌ها گام بردارند.

معاون اجتماعی پلیس استان در پایان با قدردانی از تعامل مطلوب آموزش و پرورش با نیروی انتظامی اضافه کرد: وظیفه نیروی انتظامی حفظ امنیت اجتماعی و فردی است که توسعه این امنیت نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها می‌باشد و مصداق این امر حضور کارشناسان نیروی انتظامی در مدارس بوده و آموزش و پرورش نیز با آموزش نظم و قانون پذیری می‌تواند در امر امنیت اجتماعی سهیم باشد.

انتهای پیام/ع

نظر شما