شناسهٔ خبر: 49841777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج خبر داد؛

امکان برگزاری اردوهای راهیان نور در استان‌های زرد و آبی

سردار مطهری با اشاره به ابلاغیه سرلشکر باقری درباره برگزاری اردو‌های راهیان نور گفت: سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس فقط در استان‌هایی با رنگ بندی آبی و زرد مجاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ دوم پاسدار عباس مطهری، مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج با اشاره به اینکه فلسفه وجودی اردو‌های راهیان نور برگرفته از دفاع مقدس است، گفت: فناوری نرم همچون اردو‌های راهیان نور تشکیل شده است تا بتواند گنج دفاع مقدس را به خوبی شناسایی و استخراج کند.

مطهری با اشاره به آمادگی ظرفیت‌های راهیان نور برای کمک به کادر درمان و مقابله با بیماری کرونا تأکید کرد: زیرساخت‌های راهیان نور و نیروی انسانی در راهیان نور، در طول ۲۰ ماه گذشته همزمان با پیدایش بیماری کرونا در کشورمان، در اختیار کادر درمان و همچنین مقابله با بیماری کرونا بوده است.

وی ادامه داد: اوایل پیدایش این بیماری شاهد حضور خادم الشهداء در عرصه‌های اجتماعی برای ضد عفونی کردن محله ها، غربالگری، کمک مومنانه، رفتن به بیمارستان‌ها و کمک به کادر درمان، بهره گیری از ظرفیت خادم الشهداء و طلاب برای تدفین اموات کرونایی و... بوده‌ایم و در حال حاضر هم از ظرفیت خادم الشهداء در بحث سرعت بخشی به واکسیناسیون استفاده می‌شود.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با بیان اینکه نزدیک به ۸۰۰ گروه جهادی از خادم الشهداء تشکیل شده است که در امر مقابله با بیماری کرونا و کمک به کادر درمان و مردم، تلاش می‌کنند، افزود: از نظر زیرساختی نیز، اردوگاه‌های راهیان نور از همان ابتدا آمادگی لازم در جهت خدمت به مجموعه کادر درمان و مردم را داشته است.

مطهری در ادامه از چگونگی برگزاری اردو‌های راهیان نور در کشور گفت: برگزاری اردو‌های راهیان نور در سطح کشور بستگی به قوانین و مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین ستاد‌های مقابله با کرونا در هر استانی دارد که براساس رنگ بندی‌های استان‌های مبدا و مقصد راهیان نور، می‌توان گفت که امکان برگزاری اردو‌های راهیان نور وجود دارد یا خیر؟

وی خاطر نشان کرد: پیدایش بیماری کرونا و توقف موقتی اردو‌های راهیان نور باعث ناراحتی بسیاری از دلدادگان شهدا و این اردو‌های معنوی شد و به همین دلیل با پیگیری‌های صورت گرفته از زمستان سال گذشته برای آغاز مجدد اردو‌های راهیان نور، شاهد بودیم که سرلشکر باقری رئیس کل ستاد نیرو‌های مسلح کشور با ابلاغ بخشنامه‌ای اعلام کرد که برگزاری اردو‌های راهیان نور بستگی به رنگ بندی استان‌ها و همچنین نظر ستاد ملی مقابله با کرونای مرکز و استان‌ها دارد و اگر رنگ بندی استان‌های مبدا و مقصد راهیان نور آبی و زرد باشد و سفر در این آن مسیر‌ها مجاز باشد، امکان برگزاری اردو‌های راهیان نور هم وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما