شناسهٔ خبر: 49841000 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

فیلم‌های دفاع مقدس در ژاپن به‌ نمایش در می‌آید

در ادامه برگزاری هفته‌های فیلم ایران در ژاپن، به مناسبت هفته دفاع مقدس فیلم "ویلائی‌ها" و مستند "۱۸ درصد"، با زیرنویس ژاپنی به‌نمایش در می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا در ادامه برگزاری هفته‌های فیلم ایران در ژاپن با فیلم‌های ترجمه و زیرنویس شده رایزنی فرهنگی، به مناسبت هفته دفاع مقدس و به‌صورت مجازی، دو فیلم "ویلائی‌ها" از منیر قیدی و مستند "۱۸ درصد" از مصطفی شبان که به اعزام و درمان جانبازان شیمیایی به ژاپن می‌پردازد، با زیرنویس ژاپنی به‌نمایش در می‌آید.

دیوسالار رایزن فرهنگی کشورمان در ژاپن در این خصوص گفت: فیلم و سینما به دلیل برخی اشتراکات فیمابین و علاقه مندی‌های موجود، همواره حوزه گسترده همکاری‌های فرهنگی و هنری دو کشور بوده است و با درک این مهم و نقش ارزشمندی که می‌تواند در جهت ایجاد شناخت و تبادلات گسترده داشته باشد و همچنین به دلیل خلاء موجود، رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن این مهم را در دستور کار قرار داده و تاکنون ۴ دوره هفته فیلم و برنامه‌های متنوع دیگر در این زمینه را به‌صورت مستمر به اجرا در آورده که با استقبال فرهنگ دوستان ژاپنی مواجه گردیده است.

وی افزود: با عنایت به محدودیت فیلم‌های زیرنویس شده ژاپنی و یا عدم امکان بهره برداری از فیلم‌های موجود به‌صورت گسترده، رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، از سال ۱۳۹۷ تأمین فیلم، ترجمه و زیرنویس ژاپنی آنان را به‌صورت مستقل جهت بهره برداری‌های مستمر به انجام رسانیده و تاکنون ۱۲ فیلم سینمایی بلند ایرانی از جمله این دو فیلم دفاع مقدس را آماده سازی کرده است که تاکنون در برنامه‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با استقبال مواجه شده است و امیدواریم در این مناسبت و به‌صورت مجازی نیزمورد توجه قرار گیرد.

دیوسالار گفت: علاوه‌ بر برگزاری هفته‌های فیلم، این مجموعه‌های آماده شده در اختیار دانشگاه‌ها و موسسات مختلف ژاپنی برای نمایش‌های محدود و برگزاری نشست‌های تخصصی، برخی از دانشجویان مقیم برای بهره برداری در برنامه‌های علمی و دانشگاهی، منبع آموزشی تقویت زبان فارسی برای فارسی آموزان ژاپنی و ... قرار گرفته، ضمن آنکه برگزاری دوره آموزش آشنایی با سینمای ایران، چاپ کتاب"سینمای ایران و ژاپن"، رونمایی و نمایش فیلم "مستند شرقی" در خصوص پروفسور ایزوتسو، ساخت مستندهای پیام‌های همدلی دو ملت به‌صورت متقابل در ارتباط با کرونا و ... نیز در حوزه تعاملات سینمایی به اجرا درآمده که توانسته نقش موثری در ارتباطات و شناخت بیشتر ایفا نماید.

برنامه مجازی نمایش فیلم‌های دفاع مقدس روزهای پنج‌شنبه ۸ مهرماه (۱۰ سپتامبر) با نمایش فیلم "۱۸ درصد" و جمعه ۹ مهرماه (۱ اکتبر) ساعت ۲۱ به‌وقت توکیو به صورت مستقیم و یک‌بار پخش از شبکه مجازی رایزنی فرهنگی به‌نمایش درخواهد آمد.

انتهای پیام/۴۱۲۷

نظر شما