شناسهٔ خبر: 49840572 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

فرهنگی، نماینده مجلس: اصرار مجلس بر تغییر طرح واردات خودرو بی‌فایده است؛ مجمع تشخیص صراحتا مخالفت کرده

محمدحسین فرهنگی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در موافقت با طرح واردات مشروط خودرو گفت: اصرار مجلس بر تغییر طرح خاصیتی ندارد چرا که مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالفتش را صراحتا اعلام کرده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در موافقت با طرح واردات مشروط خودرو گفت: اصرار مجلس بر تغییر طرح خاصیتی ندارد چرا که مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالفتش را صراحتا اعلام کرده است.

محمدحسین فرهنگی، در مورد طرح واردات مشروط خودرو که با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد، گفت: کمیسیون صنایع مجلس هنوز جلسه‌ای در خصوص واردات خودرو نداشته است، به همین خاطر هنوز جمع بندی در این خصوص نداریم. شورای نگهبان این طرح را یک بار رد کرده بود و این بار دومی است که به کمیسیون صنایع مجلس بازمی‌گردد.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: طرح ساماندهی صنعت خودرو برای مجلس قبل بوده که در جلسات کمیسیون صنایع مجلس یازدهم، بحث هایی روی آن صورت گرفت که به طرح فعلی رسیدیم. هم اکنون ۹ ماده از این طرح به تصویب رسیده و تنها به یک ماده(ماده ۴) ایراد وارد شده است. ما در گذشته تنها به واردات خودروهای هیبریدی و برقی مجوز داده بودیم اما شورای نگهبان آن را مغایرت با تولید ملی دانست. اکنون که خودروهای بنزینی یا گاز سوز با بر چسب انرژی ب(b) و بالاتر و یا دارای شاخص ایمنی سه ستاره به طرح اضافه شده‌اند بار دیگر همین اشکال البته از سوی هیات عالی نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام که در مجمع مستقر است، گرفته شده است. این در حالی است که ما در طرح صراحتا اعلام کردیم که واردات خودرو باید بدون انتقال ارز به کشور صورت بگیرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت:بنده به شخصه موافق این طرح هستم اما ملاک نظر شورای نگهبان است،مگر اینکه مجلس اصرار کند.اصرار مجلس هم خاصیتی ندارد چرا که مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مخالفتش را صراحتا علام کرده است.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما