شناسهٔ خبر: 49838606 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

چهره‌های ۲۰۲۰؛ از کوبی برایانت تا کاملا هریس3149514

اقتصاد ایران: در اینجا خبرسازترین چهره‌های سال ۲۰۲۰ را معرفی کرده‌ایم .

صاحب‌خبر -
برترین ها: در اینجا خبرسازترین چهره‌های سال ۲۰۲۰ را معرفی کرده‌ایم و در این فهرست اسامی روسای جمهور کشور‌های مختلف، دانشمندان، هنرمندان و ورزشکاران به چشم می‌خورد.
 
انیو موریکونه / آهنگساز سال
 
انیو موریکونه آهنگساز، تنظیم‌کننده، رهبر ارکستر و نوازنده ایتالیایی بیش از همه به خاطر موسیقی فیلم وسترن «روزی روزگاری در غرب» یا «خوب، بد، زشت» به شهرت رسید. بسیاری از دوستداران سینما موریکونه را با سه‌گانه وسترنی به کارگردانی لئونه می‌شناسند که در دهه ۶۰ میلادی با بازی کلینت ایستوود بر پرده سینما رفت.
 
 
این سه گانه وسترن و نقشی که موسیقی بی‌بدیل آهنگساز ایتالیایی در موفقیت آن‌ها داشت در تاریخ سینمای جهان ماندگار شدند. انیو موریکونه در تاریخ ۷ ژوئیه ۲۰۲۰ در ۹۱ سالگی درگذشت. او در ۷ دهه فعالیت حرفه‌ای برای حدود ۴۰۰ اثر سینمایی، موسیقی ساخت.
کوبی برایانت / قهرمان سال
 
کوبی برایانت که پنج بار قهرمان لیگ ملی بسکتبال آمریکا ان‌بی‌ای شده بود، تمام دوران حرفه‌ای‌اش را در تیم لس‌آنجلس لیکرز گذراند و یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ بسکتبال جهان بود.
 
چهره‌های سال
 
او به دلیل «۹۹ درصد دقت در ضربات در سریع‌ترین زمان ممکن» به «مامبای سیاه» معروف بود. کوبی بین برایانت در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۲۰ به دلیل سقوط هواپیما درگذشت. برایانت در ۱۳ آوریل سال ۲۰۱۶ از دنیای حرفه‌ای بسکتبال خداحافظی کرد؛ او در آخرین بازی خود با یوتا جاز ۶۰ امتیاز آورد.
چادویک بوزمن / ابرقهرمان سال
 
چادویک بوزمن، هنرپیشه آمریکایی و بازیگر نقش اصلی فیلم «پلنگ سیاه» در ژانر ابرقهرمانی که بی‌اعتنا به بیماری سرطان همچنان به نقش‌آفرینی ادامه می‌داد.
 
چهره‌های سال
 
چادویک بوزمن اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ در فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» در نقش «پلنگ سیاه» بازی کرد و دو سال بعد نیز در فیلم «پلنگ سیاه» ساخته رایان کوگلر، اولین کارگردان سیاه‌پوست کمپانی مارول، مقابل دوربین رفت. این فیلم با قهرمانی سیاه‌پوست توانست نقطه عطفی فرهنگی در هالیوود ایجاد کند. چادویک بوزمن ۲۸ اوت ۲۰۲۰ در ۴۳ سالگی درگذشت.
جو بایدن/ برنده سال
 
جو بایدن، نماینده حزب دموکرات در پنجاه‌ونهمین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به‌عنوان چهل‌وششمین رئیس‌جمهور این کشور انتخاب شد.
 
چهره‌های سال
 
بایدن، سیاست‌مدار کهنه‌کار آمریکایی، بالأخره توانست پس از ۳۳سال از آغاز رسمی جاه‌طلبی‌های خود برای کسب مقام ریاست‌جمهوری آمریکا و ۵۰سال تجربه در دنیای سیاست، به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده به کاخ سفید راه یابد.
امانوئل مکرون / خبرساز سال 
 
انتقادهای تند امانوئل مکرون از اسلام‌ گرایی افراطی بعد از سر بریدن معلم فرانسوی، موجی از اعتراض در جهان اسلام ایجاد کرده و معترضان، رئیس جمهوری فرانسه را به «اسلام‌ستیزی» متهم می‌کنند.
 
چهره‌های سال
 
مکرون با این اظهارات در واقع از منتشرکنندگان کاریکاتورها دفاع کرد. مسلمانان از این سخنان به خشم آمدند و آن را مصداق «اسلام‌ستیزی» و «اسلام‌هراسی» خواندند.
رجب طیب اردوغان/ جنجال سال
 
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در جنگ اخیر قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به طور همه جانبه ای از طرف آذربایجانی حمایت کرده بود، چند روز پس از پایان جنگ به باکو رفت و در مراسم رژه ای که به مناسبت «پیروزی» ارتش آذربایجان و بازپس گیری برخی مناطق اشعال شده تدارک دیده شده بود شرکت کرد.
 
چهره‌های سال
 
اردوغان در این مراسم، بیتی از یک ترانه مشهور به زبان ترکی را خواند که حالا جنجال زیادی در داخل ایران به راه انداخته است.
مارادونا / اسطوره سال
 
دیگو آرماندو مارادونا که به باور برخی‌ها بهترین فوتبال تاریخ محسوب می‌شود. ستاره پیشین تیم ملی آرژانتین و باشگاه ناپولی و بارسلونا در نظرسنجی‌های معتبر فیفا، در قرن بیستم همواره در جایگاه اول و یا پس از پله، در جای دوم قرار می‌گرفت.
 
چهره‌های سال
 
مارادونا در ۹۱ بازی ملی ۳۴ گل برای آرژانتین زد، اما یک بازی ملی، مارادونا را در اوج دوران بازی اش تبدیل به اسطوره‌ای جهانی کرد: انگلستان و آرژانتین، یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶در این بازی حساس مارادونا گلی را با دست به ثمر رساند و کمک کرد تا تیم ملی آرژانتین به نیمه نهایی رفته و قهرمان جام جهانی شود. او بعدا گفت که این گل «کمی به لطف سر ماردونا و کمی به لطف دست خدا» زده شد. مارادونا سه هفته پس از تولد ۶۰ سالگی‌اش در اثرسکته قلبی درگذشت.
دونالد ترامپ / بازنده سال
 
دونالد ترامپ پیش از آنکه رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده شود، یکی از میلیاردرهای مشهور و پر سرو صدای آمریکا بود.
 
چهره‌های سال
 
بدترین کابوس برای شخصیت خودشیفته دونالد ترامپ اتفاق افتاد، در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورد و تبدیل به رئیس جمهور تک دوره ای شد.
کاشفان واکسن کرونا/ نجات دهندگان سال 
 
اوزلم توره چی و اوگور شاهین، این دو محقق امروز به ناجیان زمین مشهورشده‌اند. ناجیانی که قراراست پس از چندین ماه همه‌گیری کرونا، اندک اندک جهان را از این کابوس رها کنند.
 
چهره‌های سال
 
البته به گفته مدیرعامل شرکت بایون‌تِک این زوج و تیم آن‌ها بدون همکاری با غول دارویی آمریکا، فایزر، شاید به این زودی‌ها نمی‌توانستند، این واکسن را تولیدکند.
جانی دپ/ شکست خورده سال
 
جانی دپ ستاره «دزدان دریایی کارائیب»  که از روزنامه‌ای بریتانیایی به دلیل افترا و چاپ مقاله‌ای با عنوان «همسر آزار»شکایت کرده بود، در دادگاه باخت.
 
چهره‌های سال
 
این پرونده به عنوان بزرگترین دادگاه اعاده حیثیت در انگلیس در قرن بیست و یکم توصیف شده و بیش از سه هفته در ماه ژوئیه در دادگاه رویال لندن این پرونده بررسی و مورد توجه جهان قرار گرفت. این دعوای حقوقی منجر به از دست دادن نقش «گلرت گریندل‌والد» در فیلم «جانوران شگفت‌انگیز ۳» شد.
کاملا هریس / معاون سال
 
کاملا هریس، نماینده حزب دموکرات از کالیفرنیا، متولد اوکلند در این ایالت است. کاملا هریس به عنوان اولین زن و اولین آمریکایی سیاه‌پوست و آسیایی‌تبار است که معاون رییس‌جمهور این کشور شد.
 
چهره‌های سال
 
کاملا هریس نه به خاطر برنامه‌های سیاسی‌اش، بلکه بیشتر به دلیل ریشه خانوادگی‌اش و فعالیت‌هایش برای عدالت اجتماعی، چه در پست‌های قضایی و چه در سنای آمریکا، شناخته شده است. 

نظر شما