شناسهٔ خبر: 49836184 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حمایت حزب کارگر انگلیس از تحریم رژیم صهیونیستی به دلیل «جنایت آپارتاید»

در کنفرانس سالانه حزب کارگر انگلیس، اعضای این حزب با اذعان به اینکه رژیم صهیونیستی سیستم آپارتاید را علیه فلسطینیان اجرا کرده، خواستار پایان تجارت تسلیحاتی انگلیس با اسرائیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کِر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس روز دوشنبه در کنفرانس حزبی خود با یک روز فاجعه‌بار روبرو شد، زیرا نمایندگان حاضر در کنفرانس سالانه این حزب در برایتون، طرحی جسورانه در خصوص فلسطین را پیش بردند و یکی از اعضای کابینه سایه با بیانیه‌ای خشمگینانه در محکومیت رهبری استارمر استعفا کرد.

در کنفرانس حزب کارگر با اکثریت قاطع به طرحی رای داده شد که از این حزب خواست تا از تحریم‌ها علیه اسرائیل به دلیل اقدامات غیرقانونی‌اش تحت قوانین بین‌المللی حمایت کند، تجارت اسلحه انگلیس با رژیم صهیونیستی و تجارت با شهرک‌های غیرقانونی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را متوقف کند.

به نوشته وبگاه خبری «میدل ایست آی»، این رای برای استارمر مایه شرمساری بود که از زمان جانشینی «جرمی کوربین» مسئله فلسطین را کم اهمیت جلوه داده است.

«اندی مک دونالد» معاون وزیر اشتغال در سایه در خصوص استعفای خود در طول کنفرانس گفت که استارمر تعهدات خود هنگام انتخاب به عنوان رهبر حزب برای متحد کردن آن پیرامون سیاست‌های سوسیالیستی را شکسته است.

به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، نمایندگان حزب کارگر با حمایت از تحریم علیه اسرائیل به دلیل اجرای سیستم آپارتاید در قبال فلسطینی‌ها، در مقابل رهبری این حزب قرار گرفتند. 

این طرح خواستار اقدامی است که ساختمان شهرک‌ها را متوقف می‌کند، هرگونه الحاق را لغو می‌کند و به اشغال کرانه باختری و محاصره غزه پایان می‌دهد.

همچنین، بر اساس آن، باید تحریم‌هایی اعمال شود تا اطمینان حاصل گردد که رژیم صهیونیستی دیوار حائل را [در کرانه باختری] خراب می‌کند و به حق مردم فلسطین که در حقوق بین‌الملل قید شده برای بازگشت به خانه‌هایشان احترام می‌گذارد.

در این طرح به گزارش‌های گروه‌های حقوق بشری استناد شده که به صراحت به این نتیجه رسیده‌اند که اسرائیل در حال ارتکاب جنایت آپارتاید طبق تعریف سازمان ملل متحد است.

در ماه مارس، دادگاه کیفری بین‌المللی تحقیقات در خصوص جنایات جنگی از سوی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی را آغاز کرد. «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در نامه‌ای به «دوستان محافظه‌کار اسرائیل» یک سازمان پرنفوذ هوادار رژیم صهیونیستی با این تحقیقات به شدت مخالفت کرد و در ادعایی، آن را حمله به اسرائیل خواند.

«لارنس ویلکرسن» سرهنگ بازنشسته آمریکایی و رئیس دفتر وزیر خارجه این کشور در دوران «کالین پاول» در ماه ژوئن در سخنانی گفت رژیم صهیونیستی ۲۰ سال دیگر وجود نخواهد داشت زیرا در حال مشروعیت‌زدایی از خود و مطرح شدن به عنوان یک رژیم آپارتاید است. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/م

نظر شما