شناسهٔ خبر: 49834628 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردن پروزهای خود را به سوریه از سر می‌گیرد

رسانه‌های اردن به نقل از مقامات رسمی این کشور از توافق سوریه و اردن بر ازسرگیری پروازها بین شهرهای دمشق و امان خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های اردن از برقراری پروازها بین این کشور با سوریه تا پنج روز دیگر خبر دادند.

خبرگزاری «عمّون» اردن امروز سه شنبه به نقل از وزارت حمل و نقل و اداره تنظیم مقررات هواپیمایی این کشور گزارش داد که شرکت هواپیمایی پادشاهی اردن از یکشنبه آینده (سوم اکتبر) پروازهای خود به دمشق، پایتخت سوریه را از سر می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، برقراری پروازها بین امان و دمشق مشروط بر اجرای کامل شروطی شده است که مطابق با پروتکل‌های بهداشتی  باشد.

«وجیه عزایزه»، وزیر حمل و نقل اردن گفته که هر مسافر باید 70 ساعت قبل از پرواز آزمایش منفی «پی‌سی‌آر» را از آزمایش‌های‌های سوریه دریافت کند. او گفته علاوه بر این مسافرانی که از دمشق وارد فرودگان بین المللی «علیاء» می‌شوند، باید دوباره آزمایش کرونا انجام داده و قبل از ترک فرودگاه باید نتایج تست کرونا منفی باشد.

این تصمیم دولت اردن بعد از آن اتخاذ شده است که شهر امان امروز سه شنبه شاهد برگزاری سلسله نشست‌هایی بین چند وزارتخانه سوریه با وزارت‌خانه‌های اردن بود.

دیروز وزرایی از وزارت اقتصاد و تجارت خارجی، منابع آبی، کشاورزی و اصلاحات زراعی و برق سوریه وارد اردن شدند و با وزرای صنعت و تجارت و معادن، آب و آبخیزداری، حمل و نقل و اقتصاد و تجارت اردن دیدار و گفت‌ؤگو کردند.

تصمیم به برقراری پرواز بین دمشق و امان بعد از بیانیه نشست وزارت خانه‌های اردن و سوریه اعلام شد.

خبرگزاری عمون اردن در خبری دیگری گفت که این نشست‌ها که دو روز به طور انجامید، با هدف تقویت روابط دوجانبه در زمینه های متعددی از جمله اقتصادی و در راستای منافع طرفین صورت گرفت.

وزیر کشور اردن دیروز دوشنبه نیز اعلام کرد که گذرگاه مرزی «جابر» بین سوریه و اردن از فردا (چهارشنبه) بازگشایی خواهد شد. بازگشایی مرزها بین این دو کشور بعد از پاکسازی مناطق مرزی مشترک از تروریست‌ها و بازسازی زیرساخت‌های لازم طی دو سال اخیر انجام می‌شود.

یکشنبه این هفته منابع اردنی گزارش دادند که عبدالله دوم، پادشاه اردن از رسانه‌ها و مقامات اردن خواسته است که از حمله و انتقاد از رهبران سوریه و ارتش این کشور ممانعت کنند.

بعد از یک دهه، روابط سوریه که درگیر جنگ علیه تروریست‌ها بوده، با لبنان و اردن شاهد تحولات گسترده است. طی دو هفته اخیر وزرای انرژی سوریه، لبنان، مصر و اردن در امان دو هم جمع شدند و بر سر تسریع در احداث خط گاز عربی از مصر به لبنان موافقت کردند.

گذشته از این، علی ایوب، وزیر دفاع سوریه طی یک دهه اخیر هفته گذشته بنا به درخواست رسمی اردن به این کشور سفر و با رئیس ستاد کل ارتش اردن دیدار و گفت‌وگو کرد. مبارزه با تروریسم و تأمین امنیت‌ مرزهای مشترک از محورهای مورد تأکید طرفین در این دیدار بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما