شناسهٔ خبر: 49829269 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رونمایی از بنر رسمی مسابقات کشتی آزاد و فرنگی نونهالان قهرمانی کشور به میزبانی لرستان

هیات کشتی لرستان از بنر رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی نونهالان قهرمانی کشور که به ترتیب طی روزهای ۷ تا ۹ و ۱۷ تا ۱۹ مهرماه به میزبانی شهرستان‌های الیگودرز و کوهدشت برگزار خواهد شد، رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، بنر مسابقات کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی کشور به میزبانی شهرستان کوهدشت منقش‌ به تصویری از طالب نعمت‌پور دارنده مدال طلای کشتی فرنگی قهرمانی جهان، طلایی بازی‌های آسیایی و قهرمان آسیا و تلفیقی از منظره‌ باشکوه از دره شگفت‌انگیز "شیرز" واقع در ۵۵ کیلومتری شهر کوهدشت و در نقطه تلاقی سه استان کرمانشاه، ایلام و لرستان در کنار رود سیمره واقع شده‌است.

تقریبا هرکسی که اهل طبیعت‌گردی و سفر باشد می‌داند که طبیعت لرستان تا چه اندازه خاص و بکر است. تنگه شیرز نیز به خوبی این ادعا را ثابت می‌کند. این تنگه، دره‌ای به طول 5 کیلومتر است که از روستای گُدار گَه تا کنار رودخانه‌ی سیمره ادامه دارد. این تنگه شباهت عجیبی به همتای خود، دره‌ پادشاهان در تریتوری استرالیا دارد یا بهتر است بگوییم، این دره به تنگه شیرز زیبای ما شبیه است!

این منطقه گردشگری از لرستان به عنوان ژئو سایت ملی نیز به ثبت رسیده‌ است.ر

لرستان به واسطه وجود آبشارها زیبا به سرزمین آبشارهای ایران شهرت دارد از این‌رو بنر مسابقات کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور به میزبانی شهرستان الیگودرز با تصویری زیبا از آبشار "آب سفید" به خوبی معرف زیبایی‌های طبیعی و خدادادی لرستان است.

در کنار تصویر آبشار آب سفید که ملقب به عروس آبشارهای ایران است، تصویری غرورآفرین از چشم و چراغ کشتی لرستان در مسابقات جهانی نروژ 2021 یعنی علی‌رضا سرلک نیز دیده می‌شود.

علی‌رضا پسر محجوب کشتی الیگودرز برنز امیدهای جهان و نائب قهرمانی کشتی بزگسالان آسیا را یدک می‌‌‌کشد و کمتر از ده روز دیگر بعنوان نماینده وزن نخست تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشورمان در مسابقات جهانی به روی تشک می‌رود.

هیات کشتی استان لرستان در نظر دارد، ضمن الگوسازی صحیح از قهرمانان ملی خود در میان قشر نوجوان و جوان جامعه، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی لرستان را نیز معرفی نماید.

 

بیشتر بخوانید:

  • الیگودرز آماده برگزاری مسابقات کشتی آزاد نونهالان کشور است / حضور 450 کشتی گیر ،مربی ،داور و کادرفنی در الیگودرز/ از خانواده های شهدای کشتی گیر تجلیل می شود
  • در لیگ برتر کشتی آزاد وفرنگی تیمداری می کنیم / خانه کشتی شهرستانها راه اندازی می شود

نظر شما