شناسهٔ خبر: 49825204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرکل گمرکات گلستان خبرداد؛

صادرات ۷۲ میلیون دلاری کالا از گمرکات گلستان

گرگان- حسینی، مدیرکل گمرکات گلستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، ۲۰۹ میلیون کیلوگرم کالا به ارزش ۷۲ میلیون دلار از گمرکات گلستان صادر شده است.

صاحب‌خبر -

سید ابراهیم حسینی در گفتگو با بازار اظهارکرد: درآمد وصولی گمرکات گلستان در ۶ ماهه نخست سال نسبت به سال گذشته افزایش ۲۸۷ درصدی داشته و ۳۴۵ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال رسیده است.

مدیرکل گمرکات گلستان حجم صادرات طی این مدت را ۲۰۹ میلیون و ۲۳۹ هزار کیلوگرم کالا اعلام کرد و افزود: ارزش این کالاها ۷۲ میلیون و ۸۳۵ هزار دلار بوده که از نظر دلاری ۵۴ درصد و از نظر حجمی ۱۸۹ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص واردات هم گفت: طی این مدت پنج میلیون و ۳۵۶ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۲۱ میلیون و ۹۵۶ هزار دلار از گمرکات استان به کشور وارد شده است در حالی که این رقم در سال گذشته چهار میلیون و ۵۳۵ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۱۱ میلیون و ۵۴۴ هزار دلار بود که افزایش ۱۸ درصدی از نظر حجمی و افزایش ۹۰ درصدی از نظر ارزش دلاری را شاهد هستیم.

حسینی بیان کرد: همچنین حجم ترانزیت خارجی در ۶ ماه نخست امسال، سه میلیون و ۵۷۲ کیلوگرم کالا به ارزش هشت میلیون و ۵۳۸ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶۴ درصد از نظر وزنی و ۱۶۷ درصد از نظر ارزش دلاری رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات گلستان اضافه کرد: در ۶ ماه ابتدایی سال درآمد وصولی گمرکات استان ۳۴۵ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با درآمد ۸۹ میلیارد ریال، ۲۸۷ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است عمده کالاهای وارداتی ماشین آلات خط تولید و پارچه بوده که از ترکمنستان، چین و ترکیه وارد استان می شود و عمده کالاهای صادراتی هم شامل لبنیات، پسته، سیمان و پلی استایرن بوده که به کشورهای عراق، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان صادر شده است.

در سال گذشته به دلیل شرایط کرونا شاهد بسته شدن مرز زمینی با کشور ترکمنستان بودیم و همین امر سبب کاهش صادرات و واردات شد لذا مقایسه این آمار با مدت مشابه سال قبل از آن معنادار نیست.

نظر شما