شناسهٔ خبر: 49817186 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد

نامگذاری یک مکان آموزشی در هر استان به نام شهید علی لندی

کاظمی با بیان اینکه با سازمان نوسازی مدارس کشور هماهنگ شده که در همه استان‌ها یک مکان آموزشی یا تربیتی به نام علی لندی نامگذاری شود گفت: همچنین شجاعت و دلاوری این شهید در کتاب‌های درسی ثبت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علیرضا کاظمی» عصر امروز (دوشنبه ۵ مهر) جهت دیدار با خانواده شهید نوجوان علی لندی در شهرستان ایذه حضور یافت و در مراسم گرامیداشت این شهید دانش‌آموز اظهار کرد: خوزستان در تاریخ کشور تمدن ساز بوده و امروز نیز در امتداد آن حماسه‌سازی‌ها، ما شاهد یک حماسه پر افتخار دیگر بودیم. 

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: شجاعت و دلاوری علی لندی در نجات جان دو بانویی که در آتش گرفتار شده بودند یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای دانش آموز را در دل‌ها زنده کرد.

 

وی با بیان اینکه نام این نوجوان فداکار باید بر تارک ساختار آموزش و پرورش سراسر کشور ثبت شود اضافه کرد: در این راستا با سازمان نوسازی مدارس کشور هماهنگ شده که در همه استان‌ها یک مکان آموزشی یا تربیتی به نام این شهید نامگذاری شود.

 

کاظمی با اشاره به تلاش آموزش و پرورش برای ماندگاری و ترویج فرهنگ ایثار عنوان کرد: شجاعت، دلاوری و روایت زندگی شهید علی لندی را جهت زنده نگهداشتن یاد و خاطره این شهید دانش‌آموز، در کتاب‌های درسی ثبت خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه شجاعت این دانش‌آموز دهه هشتادی ایذه‌ای معنای واقعی ایثار و شهادت را به نسل جدید نشان داد تصریح کرد: این نوجوان با شهادت خود در هفته دفاع مقدس حماسه سازی کرد و ما برای تجلی فرهنگ در نسل جدید از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنیم.

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: همچنین جشنواره پرسش مهر ریاست جمهوری را که به نام ایرانی قوی مطرح کردیم، جایزه ویژه‌اش را به نام شهید مزین می‌کنیم.

 

وی از تهیه و تدوین یک کتاب با موضوع روایت شهامت و زندگی شهید لندی با کمک آموزش و پرورش خوزستان خبر داد و یاد آور شد: از همه ابزارها استفاده خواهیم کرد تا این الگو را به نسل جدید معرفی کنیم.

 

در این مراسم نشان شجاعت به نام شهید قاسم سلیمانی توسط سرپرست وزارت آموزش و پرورش به خانواده این شهید دانش آموز اعطا شد.

 

«امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با حضور در مجلس یادبود علی لندی در شهرستان ایذه، در حاشیه این مراسم، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این نوجوان فداکار که در سن ۱۵ سالگی از جان خود برای نجات جان ۲ نفر می‌گذرد، نمونه بارز ایثار در کشور ما است و امیدواریم راه این غیورمردان ادامه داشته باشد و عنوان کرد: اقدامات لازم جهت شهید اعلام کردن این نوجوان در حال انجام است.

 

پایان پیام/72

نظر شما