شناسهٔ خبر: 49817109 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام یزدی:

جملات زیارت اربعین سبب انقلاب درونی در انسان می شود

حجت الاسلام یزدی با بیان اینکه جملات زیارت اربعین باعث انقلاب درونی در انسان می شود، گفت: شایسته است که این زیارت نامه با دقت خوانده و در مضامین بالای آن تفکر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فرشاد یزدی در مراسم عزاداری و سوگواری اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) که امروز با حضور جمعی از اساتید، فضلا، طلاب، عاشقان و دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در دفتر  آیت الله فاضل لنکرانی و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت اربعین حسینی و عظمت زیارت اربعین گفت: مرحوم محدث قمی(رضوان الله تعالی علیه) قریب به ده زیارت را برای سیدالشهدا(ع) نقل کرده است مثل زیارت عاشورا، زیارت وارث، زیارت روز عرفه، زیارت روز نیمه شعبان، زیارت نیمه رجب و ... اما مرحوم ابن قولویه بیش از ۳۰ زیارت برای اباعبدالله الحسین(ع) ذکر کرده است و باید دید که چرا زیارت اربعین اینقدر اهمیت دارد.

وی افزود: با اینکه زیارت اربعین نسبت به برخی دیگر از زیارت نامه ها کوتاه تر است اما باید پرسید که چه ویژگی ممتازی دارد که امام حسن عسکری(ع)خواندن آن را نشانه مومن و شیعه ذکر کرده است؛ پاسخ آن است که جامعیت زیارت اربعین واقعا عجیب است.

سخنران این مراسم خاطر نشان ساخت: ارزش و عظمت سیدالشهدا(ع) در جاهای مختلف از آموزه های دینی ما آمده است، از آن تمجیدها و سفارش هایی که رسول مکرم اسلام(ص) از آن حضرت داشته اند تا سفارش های امیرالمومنین(ع) و سایر حضرات معصومین(ع)، اما تعاریفی که در زیارت اربعین آمده است واقعا بی نظیر است.

حجت الاسلام یزدی با اشاره به برخی فقرات این زیارت نامه تاکید کرد: ما در این زیارت نامه می خوانیم که " وَ اَعْطَیْتَهُ مَواریثَ الاْنْبِیاءِ وَ جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلی خَلْقِکَ مِنَ الاْوْصِیاءِ."می گوییم که ای حسین تو وارث همه انبیاء و اولیاء هستی  یعنی تو همه فضائل ۱۲۴هزار پیامبر را داری و انبیاء در مقام کثرت ۱۲۴هزار نفر هستند، اما در مقام وحدت وجود مقدس سیدالشهدا(ع) می باشند.

وی گفت: امام حسین(ع) در زمانی قیام کردند که اسلام  در معرض خطر نابودی صد در صدی بود، نه اینکه مثلا بخشی از اسلام در خطر باشد، بلکه همه اسلام در خطر بود، چقدر انحراف و ضد ارزشی در جامعه آن روز شدت گرفته بود، این حادثه عاشورا بی نظیر است و نظیری برای آن یافت نشده و یافت نخواهد شد.

این خطیب حوزوی خاطر نشان ساخت: امام حسین(ع) آن حادثه عظیم عاشورا را به وجود می آوردند و بعد از آن جبهه تبلیغات حسینی به رهبری حضرت سجاد(ع) و خانم زینب کبری(س) این قیام را تکمیل می کنند وگرنه اگر این تلاش های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) نبود خون های مقدس کربلا همه هدر می رفت و به فراموشی سپرده می شد.

حجت الاسلام یزدی با بیان اینکه فلسفه قیام عاشورا عقلانیت دادن به جامعه است ابراز داشت:  با فداکاری سیدالشهدا(ع) و روشنگری های امام سجاد(ع) و عقیله بنی هاشم زینب کبری(س) اسلام توانست نفس بکشد و بنی امیه و یزیدیان برای همیشه تاریخ رسوا شوند.

وی گفت: جملات زیارت اربعین باعث انقلاب درونی در انسان می شود و شایسته است که این زیارت نامه با دقت خوانده شود و در مضامین بالای آن تفکر شود.

نظر شما