شناسهٔ خبر: 49816930 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آسوشیتدپرس: دور جدید مذاکرات ایران و عربستان در بغداد برگزار شد

منابع عراقی از برگزاری مذاکراتی میان ایران و عربستان با هدف کاهش‌ تنش‌ها، در بغداد خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به نقل از دو مقام عراقی اعلام کرد که ایران و عربستان دور جدیدی از مذاکرات را در «بغداد» پایتخت عراق برگزار کردند.

بنابراعلام این خبرگزاری این اولین مذاکره میان مقام‌های عربستان سعودی و ایرانی پس از روی کار آمدن دولت جدید ایران به ریاست «سید ابراهیم رئیسی» است.

یکی از این مقام‌های عراقی در این باره گفت: «این مذاکره درباره مسائل میان دو کشور بود که به حالت تعلیق در آمده‌اند.»

این مقام که نخواست نامش فاش شود در ادامه افزود: «این مذاکره در سطح وزیران نبود، اما روند آن را مثبت ارزیابی می‌کنیم.»

هفته گذشته «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به مسائل مختلفی از جمله روابط این کشور با ایران اشاره کرد و گفت: «ایران کشور همسایه ماست و امیدواریم گفتگو‌های ما با آن‌ها منجر به اعتمادسازی شود.»

همچنین همزمان با این سخنان پادشاه عربستان، بلومبرگ با انتشار مطلبی ادعا کرد که «با از سرگیری مذاکرات هسته‌ای نشانه‌هایی از تقویت دیپلماسی ایران و عربستان نیز مشاهده می‌شود.»

این پایگاه نوشت: «همزمان با آمادگی تهران برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای، دیپلمات‌های ارشد ایران، عربستان و اتحادیه اروپا  برای دومین بار در کمتر از یک ماه گذشته با یکدیگر دیدار کردند.»

وزارت امور خارجه ایران این رویداد با همسایگان عرب را در ادامه نشست ۲۸ اوت بغداد توصیف کرد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت کنندگان موافقت کردند که در تاریخ نامعلومی دوباره در اردن با یکدیگر ملاقات کنند.

انتهای پیام/

نظر شما