شناسهٔ خبر: 49816163 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه‌ بارز وظیفه‌شناسی است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: یکی از پیام‌های زیارت اربعین وظیفه‌شناسی است و شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه‌ بارز وظیفه شناسی برای ماست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در جمع عزاداران اربعین حسینی در گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه حضور در گلزار شهدای کرمان و مزار شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در روز اربعین و روزهای آخر هفته دفاع مقدس باعث افتخار است، اظهار کرد: مردمی که امروز در این محل گردآمده اند؛ جامانده نیستند، بلکه از سفرمانده هستند و امروز آماده‌اند به حضرت سیدالشهدا (ع) بگویند ما نتوانستیم بیاییم ولی راه شهدا را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: بعضی افراد که از راه دور امام حسین (ع) را زیارت می‌کنند زیارتشان ممکن است از کسی که در کنار حرم باشد؛ مقبول‌تر شود.

نواب با اعلام اینکه زیارت باید عارفانه باشد، بیان کرد: ما پیرو رهبری هستیم که می‌گوید وقتی من به مشهد می‌روم دلم پر می‌کشد و دو سال است که معظم‌له بدلیل شرایط کرونایی به مشهد نرفته اند و ما هم باید سعی کنیم مستحب را بر واجب ترجیح ندهیم، چرا که حفظ سلامتی عموم افراد جامعه واجب تشرف به زیارت مستحب است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: خواندن زیارت اربعین که در آن بیش از ۶۰ بار صفات ویژه ای برای امام حسین (ع) گفته شده است در روز اربعین ثواب زیادی دارد.

نواب یکی از آثار زیارت اربعین را بصیرت دانست و گفت: مؤمن بصیر است و رهبران الهی نیز این بصیرت را از عشق به اهل بیت و حرکت در راه آنان به دست آورده اند لذا وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید ما ۶ ماه برنامه ریزی می‌کنیم، اما رهبر انقلاب ایران با یک سخنرانی نیم ساعته همه چیز را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: وقتی کشتی‌های ما از مقابل چشمان صهیونیست‌ها سوخت برای لبنان حمل می‌کنند نتیجه همین خون‌ها و شهدایی است که تقدیم انقلاب و اسلام شده است.

نواب با اشاره به اینکه تمام رئیس جمهورهای آمریکا دو دوره‌ای بودند، ولی ترامپ که حاج قاسم سلیمانی عزیز را شهید کرد یک دوره رئیس جمهور بود، افزود: این فرد، سرشکستگی برای آمریکا ببار آورد و این‌ها همه نشانه سرفرازی حق است.

وی وظیفه شناسی را از دیگر عناصر مهم در زیارت اربعین برشمرد و تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز وظیفه شناسی برای ما است.

وی با اعلام اینکه خودسازی یکی دیگر از صفاتی است که در زیارت اربعین توصیه شده است، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی که در سفر آخر خود به عراق برای یک گفت و گوی مهم وارد این کشور شد خود را ساخته و آماده شهادت بود.

منبع: ایرنا

نظر شما