شناسهٔ خبر: 49813206 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حماسه جاماندگان اربعین در سیرجان/امام جمعه: مراسم اربعین، میدان اخلاص و معرفت است

عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در شهر سیرجان در اربعین شهادت مولا و سید و سرور خود و ۷۲ شهید کربلا با برپایی آیین عزاداری بر سر و سینه زدند و مراسم پیاده‌روی اربعین را با حضور بیش از ۲۰ هزار نفر برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، در این آیین که با رعایت دستورالعل‌های بهداشتی برگزار شد، دوستداران خاندان عصمت و طهارت در سوگ مولای خود در نقاط مختلف شهرستان به عزاداری پرداختند.

جاماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلا نیز در این شهرستان از سحرگاه امروز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مسیر ده کیلومتری سیرجان تا امازاده علی (ع) در محور سیرجان به بافت پیاده‌روی کردند، که این جمعیت به بیش از۲۰ هزار نفر رسیده است و هرساله هم این مراسم پیاده‌روی با حضور گسترده مردم به یاد کاروان دلسوخته کربلا برگزار می‌شد که تا قبل از کرونا این جمعیت تا بیش از ۳۵ هزار نفر هم می‌رسید.

برادری که با پای برهنه طی این مسیر را دارد گفت: نذر هرساله من است که اگر به پیاده‌روی اربعین کربلا نرسم، این مسیر را در سیرجان طی می‌کنم.

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان که با پسر ده ساله‌اش این مسیر را طی می‌کند، گفت: این خیل دلسوخته و عاشقان دلباخته امروز باید در کربلا و نجف باشند و امیدواریم ثوابی به ما هم بدهند.

خواهری که با خانواده این مسیر را طی می‌کند، گفت: از بعد از نماز صبح  درب خانه را بستیم تا به پیاده‌روی مسیر امامزاده علی برسیم و الآن هم فکر می‌کنم واقعا در کربلا پیاده‌روی دارم و قطعا می‌دانم حضرت ابا عبدالله قبول دارد که پیاده‌روی حرمش را انجام داده‌ام.

امنیت زائران کربلا را مدیون شهید سلیمانی هستیم

به خانواده ای دیگر در طی مسیر رسیدم، ۴ نفر بودند؛ یک‌نفرشان بیرق عزای حسینی بر دوش داشت که پدر خانواده بود؛ از پیاده‌روی امروز سئوال کردم، چنین گفت: امنیت امروز در پیاده‌روی اربعین در کربلا مدیون تنها زائر ایرانی شهید حاج‌قاسم سلیمانی بود که با همرزم شهیدش حاج ابومهدی المهندس، در طول این مسیر حضور برجسته‌ای داشتند و در مراسم اربعین حسینی که در هرکجا برگزار شود، به‌ویژه کربلا و نجف که سال‌های گذشته بودم، اثر گام‌هایش را می‌توان دید و حس و شمیم عبورش را استشمام می‌کنیم؛ حتی امروز و اینجا و در همین مسیر عشق و ارادت به زائران کربلا.

اما، از موکب‌های این مسیر ده کیلومتری بگویم که بیش از 7 موکب در مسیر از زائران امامزاده و جاماندگان اربعین در کربلا پذیرایی می‌کنند. موکب‌داران سیرجانی هم تصویر حاج‌قاسم و رهبری و بیرق‌های عزا در موکب خود نصب کردند و از مردم با کیک و کلوچه و آب میوه و آب پذیرایی می‌کنند؛ گرچه هرساله هم ۱۰ تا ۱۵ موکب فعال بود و هر سیرجانی افتخار می‌کند در این مراسم فعالیتی داشته باشد.

اربعین میدان معرفت و اخلاص است

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه سیرجان که در این مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار سیرجان اظهار کرد:  اربعین حسینی فرصتی گران‌قدر برای همگان است که وحدت و یکپارچگی را بیشتر کنند و می‌توان گفت قدرت اصلی ما در ایمان، ولایت‌پذیری و عشق به محمد و آل محمد (ص) است.

وی افزود: این مراسم اربعین میدان معرفت و اخلاص است و در عرصه دین و ارزش‌های اسلامی نمی‌توان منافقانه رفتار کرد و کسانی که به هر طریق در این اردوگاه بزرگ حسینی خدمت و فداکاری می‌کنند شایسته تقدیرند.

حسینی گفت: مردم در پیاده‌روی‌های  میلیونی اربعین قدرت جهان تشیع را انسجام بخشیده و این اقتدار را به رخ جهانیان می‌کشند و قطعا این حرکت زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است.

وی افزود : دشمنان اسلام و شیعه می‌دانند رشد مکتب و مذهب شیعه به برکت عاشورا و مکتب انتظار است و با پرچم سرخ اباعبدالله‌الحسین(ع) می‌روند تا پرچم سبز مهدوی را جهانی کنند.

امام جمعه سیرجان خاطرنشان کرد:  فریادی که از عدالت به گوش مردم جهان رسیده، رمز آن در اربعین است و فرهنگ اربعین تا سرنگونی ظلم ادامه دارد و نظام‌های ظالم را به نابود می‌کند.

به گزارش فارس، مراسم امروز با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در صحن و سرای امامزاده علی سیرجان پایان یافت.

انتهای پیام/۸۰۰۱۵/ب

نظر شما