شناسهٔ خبر: 49812193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

شجاعت دانش آموز خوزستانی معنای واقعی ایثار را به نسل جدید نشان داد

اهواز- ایرنا- سرپرست وزارت آموزش و پرورش شهید لندی دانش آموز فداکار ایذه‌ای را افتخاری بزرگ برای جامعه تعلیم و تربیت کشور دانست و گفت: شجاعت دانش آموز خوزستانی معنای واقعی ایثار را به نسل جدید نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا علیرضا کاظمی روز دوشنبه در مسجد امام حسین(ع) شهر ایذه در جمع مردم و مسئولان منطقه و خانواده این شهید دانش آموز با اینکه ۳۱ مدرسه به نام شهید علی لندی دانش آموز فداکار ایذه‌ای نامگذاری می‌شود، افزود: نام این شهید دلاور را بر تارک ساختار آموزش و پرورش در سراسر کشور ثبت می‌کنیم که برای این کار با سازمان نوسازی مدارس کشور هماهنگ شده تا در تمامی استان‌ها یک مکان آموزشی و ورزشگاه به نام این شهید نامگذاری شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش برای ماندگاری فرهنگ ایثار تلاش خواهد کرد، ادامه داد: شجاعت و دلاوری و روایت زندگی این شهید دانش آموز را برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره او در کتاب‌های درسی ثبت خواهیم کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شجاعت دانش آموز دهه هشتادی ایذه‌ای معنای واقعی ایثار و شهادت را به نسل جدید نشان داد، گفت: در شرایطی که مردم خوزستان و مردم شهر ایذه داغدار یک قهرمان بزرگ هستند در جمع مردم و خانواده این دانش آموز قهرمان حضور یافته‌ام. 
وی ادامه داد: خوزستان در تاریخ کشور تمدن ساز بوده و حماسه‌های جاویدان و پر افتخار این استان در کشور ماندگار است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این نوجوان با شهادت خود در هفته دفاع مقدس حماسه سازی کرد، گفت: شجاعت و دلاوری این قهرمان بزرگ بود که یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و به ویژه یاد شهدای دانش آموز بار دیگر در دلها زنده شد.

کاظمی بیان کرد: شهید علی لندی شجاعت و فداکاری را به جامعه نشان داد که باید این فرهنگ به نسل جدید منتقل شود.

وی با بیان اینکه شجاعت شهید لندی را در کشور و جامعه جاری و ساری خواهیم کرد، افزود: قدردان این شهید هستیم و سر تعظیم در مقابل خانواده او فرود می‌آوریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش  اظهارداشت: جشنواره پرسش مهر را که با عنوان "ایران قوی" توسط رئیس جمهوری مطرح شد، به نام این شهید بزرگ تغییر خواهیم داد.

وی افزود: با کمک کانون فرهنگی و پرورشی کتابی برای انتقال این فرهنگ به نسل جدید نگاشته می‌شود و از تمامی ابزارها برای انتقال نام و فرهنگ این دانش آموز شهید در کشور استفاده خواهیم کرد.

کاظمی با بیان اینکه این دانش آموز مورد تکریم تک تک مردم کشور و مقام معظم رهبری قرار گرفته است، گفت: بر خود واجب دانستم که عرض تبریک و تسلیت را به نمایندگی از تمامی مسئولان کشور به خانواده این دانش آموز شهید ابلاغ کنم.
وی ادامه داد: دانش آموزان خوزستان در همه بخش‌ها می‌درخشند و نشان دادند که ظرفیت نیروی انسانی در کشور بی نظیر است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه فرهنگی و فرهنگ ساز ماموریت اصلی خود را انتقال ارزش‌های انقلاب و نظام به نسل بعد می‌داند.

اعطای نشان شجاعت به خانواده شهید لندی

در این مراسم نشان شجاعت به نام شهید قاسم سلیمانی توسط سرپرست وزارت آموزش و پرورش به خانواده شهید لندی اعطا شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش امروز دوشنبه به منظور دیدار با خانواده شهید لندی و نشست با مسئولان استانی وارد خوزستان شد.

وی همچنین با حضور بر سر مزار این شهید دانش آموز در روستای بلوطک ایذه با قرایت فاتحه و اهدای گل به مقام این شهید ادای احترام کرد.

این نوجوان ایذه‌ای ۱۸ شهریور ماه پس از وقوع آتش سوزی کپسول گاز مایع در خانه همسایه، برای نجات زن میانسال و سالخورده به آتش زد و با فداکاری تمام برای دور کردن منشا حریق از آنها جان ۲ نفر را نجات داد اما خود گرفتار آتش شد.

این قهرمان با ۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و پس از آن به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم اصفهان اعزام و بستری شده بود که درنهایت جان به جان آفرین تسلیم کرد. 

برچسب‌ها:

نظر شما