شناسهٔ خبر: 49812172 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه قشم:

پیاده‌روی اربعین حماسه ماندگار جهان اسلام است/ راهپیمایی اربعین حسینی نماد بزرگ وحدت اسلامی است

امام جمعه شهرستان قشم از کنگره بزرگ پیاده‌روی اربعین به عنوان حماسه‌ای ماندگار جهان اسلام و همه شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نام برد و گفت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در حقیقت نماد بزرگی از وحدت جامعه اسلامی است.

صاحب‌خبر - حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، اظهار داشت: تاریخ بشریت همیشه از همایش حج ابراهیمی به عنوان بزرگترین گردهمایی بشر در یک آیین یاد می‌کرد اما در سال‌های اخیر اربعین به عنوان حرکتی مبتنی بر عشق ارادتمندان به حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش دنیا را به شگفتی واداشته است.

وی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین پدیده منحصر بفردی است که تنها با عشق مردم از شیعیان گرفته تا دیگر مسلمانان و حتی دیگر ادیان به سالار شهیدان حضرت حسین بن علی(ع) فراهم شدن آن امکانپذیر است.

به گفته امام جمعه شهرستان قشم، هیچ انگیزه‌ای جز عشق با بصیرت به خاندان پیامبر اعظم(ص) نمی‌تواند انسان‌ها در سنین مختلف از جوان و نوجوان گرفته تا افراد مسن را به این راهپیمایی عظیم بکشاند و به طور حتم خداوند اجر معنوی برای شرکت کنندگان در این آیین منظور خواهد کرد.

وی بیان داشت: جاذبه این همایش و کنگره بزرگ، بقدری تاثیرگذار است که شرکت‌کنندگان هر سال در انتظار محرم و صفر و برپایی آیین راهپیمایی اربعین هستند تا با حضور دگرباره‌ خود بتوانند ارادت‌شان به آقا امام حسین(ع) را به نمایش بگذارند.

راهپیمایی عظیم اربعین حسینی نماد بزرگی از وحدت جامعه اسلامی است

حجت‌الاسلام حاجبی از وحدت به عنوان مهمترین نیاز جامعه اسلامی نام برد و بیان داشت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در حقیقت نماد بزرگی از وحدت جامعه اسلامی است که استکبار جهانی به‌شدت با آن مخالف است اما این قافله ارادتمندان به عاشورائیان دیگر از پا نخواهند نشست و پدیده پیاده‌روی اربعین به یک حماسه ماندگار تبدیل شده است.

وی همچنین از اقدام مردم عراق در پذیرایی از زائران حسینی به عنوان یک حرکت وحدت‌آفرین نام برد و گفت: حس برادرانه و خواهرانه در این همایش بزرگ موج می‌زند و تا زمانی که توفیق حضور در این کنگره نصیب انسان نشود، از لذایذ آن آگاه نخواهد شد.

امام جمعه شهرستان قشم اظهارامیدواری کرد: با برچیده شدن ویروس کرونا از سر مردم جهان، این آئین مهم و عظیم با حضور ارادتمندان به سالار شهیدان با شکوه بیشتر برگزار شود.

شایان ذکر است؛ در دوران حضور صدام در مسند قدرت عراق، این آئین برگزار نمی‌شد اما  بعد از سقوط وی که مانع برپایی آیین پیاده‌روی اربعین بود، هر سال شاهد حضور عظیم عاشقان امام حسین (ع) در کشور عراق هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما