شناسهٔ خبر: 49806456 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

قدم به قدم با جاماندگان اربعین حسینی در تهران/ عشق به حسین (ع) تمامی ندارد + تصاویر و فیلم

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، امروز از میدان آیینی امام حسین (ع) تا حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اربعین حسینی که می رسد، دلمان پر می کشد برای بین الحرمین؛ برای زیارت حرم سید الشهدا و قمر بنی هاشم (ع). اما امسال حکایت دیگری برای ما دارد؛ با امسال می شود دومین سال پیاپی که کرونا دست و پا گیرمان شده و به نوعی امکان حضور ما در پیاده روی اربعین و زیارت قبر شش گوشه را گرفته است. 

اما این پایان ماجرای عاشقان حسین نیست؛ عاشق حسینی از کوچکترین روزنه ها هم برای رسیدن به معشوق استفاده می کند؛ حتی با یک سلام از راه دور، قلبش را به امام حسین (ع) پیوند می زند و دل به دل زائرانش می سپارد. 

قدم به قدم با جاماندگان اربعین حسینی در تهران/ عشق به حسین (ع) تمامی ندارد + تصاویر

حتی اگر جامانده از پیاده روی عشق به حسین باشی و چشمت به حرم و صحن و سرای مطهرش نیفتد، با چشم دل می توانی زائر آن دیار باشی. 

پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران

اینجا تهران؛ امروز مثل همه شهرهای این سرزمین دل ها عاشق و بی قرار حسین و زینب و عباسند؛ از همین رو آنها که می توانستند با پای پیاده خودِ جامانده شان را به حرم عبدالعظیم حسنی (ع) نزدیک و نزدیک تر کردند. در روایات آمده است که هرکس توان زیارت قبر سیدالشهدا را ندارد، به زیارت حرم حضرت عبدالعظیم که برود همان ثواب را می برد. 

قدم به قدم با جاماندگان اربعین حسینی

جاماندگان اربعین حسینی در تهران

امروز جاماندگان پیاده روی اربعین (نجف تا کربلا) به شوق وصال دلی به امام حسین (ع)، از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) را با پای پیاده پیمودند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_14800640"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7908717/14800640?width=400&height=300"></script></div>

 

پیاده روی جاماندگان اربعین

قرائت زیارت اربعین، پذیرایی از زائران با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و مداحی و مرثیه سرایی بخش های متفاوت این برنامه بود.

قدم به قدم با جاماندگان اربعین حسینی در تهران

پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی
خبرنگار ما هم در این روز، پا در این میدان عاشقی گذاشته و از حال و هوای مردم در پیاده روی جاماندگان حسینی گزارش داده که در ادامه فیلمی از این گزارش را می بینید:

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_14800641"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7908717/14800641?width=400&height=300"></script></div>
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_14800892"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7908717/14800892?width=400&height=300"></script></div>

در این مراسم، مثل هر سال موکب‌های عزاداری برپا و از عزاداران حسینی پذیرایی شد. آستان مقدس عبدالعظیم الحسنی (ع) چند روز پیش اعلام کرد که به دلیل پیشگیری از نشر کرونا، هیچ برنامه ای برای توقف زائران و عزاداری ندارد و تنها در برخی مکان های مشخص شده نماز ظهر و عصر را اقامه می‌کنند و درب ضریح‌های مقدس بسته است. 

زن و مرد و پیر و جوان امروز آمدند تا در پیاده روی جاماندگان حسینی بار دیگر، ارادت خود را به سیدالشهدا (ع) نشان دهند. عده ای هم در این میان دست به کارهای جالبی زدند و به زائران به گونه ای متفاوت خدمت کردند. در تصویر زیر عکسی را می بینید از واکس زدن کفش عزاداران حسینی در پایتخت:

واکس زدن کفش جاماندگان اربعین

در پایان این مراسم، عزاداران حسینی نماز ظهر و عصر را به جماعت برگزار کردند و بار دیگر فراق زیارت حرم امام حسین (ع) را به شوق وصالی زودهنگام تاب آوردند. امید که به زودی با رهایی از شرّ ویروس منحوس کرونا، راه برای زیارت از نزدیک دیار عاشقی فراهم شود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_14802295"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7908717/14802295?width=400&height=300"></script></div>

برای دیدن تصاویر بیشتر از این مراسم اینجا کلیک کنید

گزارش از مریم محمدی

انتهای پیام/ 

نظر شما