شناسهٔ خبر: 49805742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خادمان آستان قم در تکاپوی خدمت به زائران اربعین

دبیر اجرایی موکب حرم بانوی کرامت از توزیع صبحانه، ناهار، شام و میان وعده میان زائران اربعین یاد کرد و گفت: ارائه اینترنت رایگان، شست‌وشوی لباس‌، تعمیر ویلچر، کالسکه، کیف و کفش و برگزاری مراسم عزاداری بخشی از خدمات خادمان موکب حرم در عمود 1080 مسیر نجف به کربلاست.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام زهیر ثباتی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به ارائه خدمات مختلف به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در موکب حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار کرد: موکب حرم همانند سال‌های گذشته در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا با حضور خادمان حرم مطهر درحال ارائه خدمت به زائران است.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌های ایجاد شده بستر حضور تمامی خادمان موکب حرم مطهر بانوی کرامت در موکب فراهم نشد به همین علت تعداد محدودی از خادمان حرم در موکب حضور یافته و روند خدمت‌رسانی را دنبال کرده‌اند.

دبیر اجرایی موکب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) از توزیع آب، چای و شربت به صورت مداوم در این موکب خبرداد و گفت: هر روز و شب صبحانه و ناهار و شام به همراه میوه در میان زائران مسیر پیاده‌روی توزیع می‌شود و بستر اسکان، حمام و سرویس بهداشتی نیز برای زائران فراهم شده است

وی از شستشوی لباس زائران به‌عنوان یکی از خدمات متفاوت موکب حرم مطهر بانوی کرامت یاد کرد و گفت: برپایی نماز جماعت و مراسم عزاداری بعد نمازهای عصر و عشا بخشی از فعالیت‌های فرهنگی این موکب است.

ثباتی با اشاره به انعکاس برنامه‌های رسانه‌ای از موکب حرم مطهر عنوان کرد: امکان استفاده از اینترنت رایگان برای زائران در موکب حرم مطهر فراهم شده است.

وی با بیان اینکه خادمان موکب حرم در کارگاه‌های تعمیرات ویلچر و کالسکه و کیف و کفش به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند، عنوان کرد: بخشی از خادمان موکب در بخش‌های پشتیبانی فنی و تاسیسات برای فراهم‌سازی بسترهای مورد نیاز درحال خدمت هستند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

نظر شما