شناسهٔ خبر: 49795210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

در حال به روز رسانی/ آخرین وضعیت مازندران پس از بارش شدید باران؛

احتمال ریزش سنگ در محورها کوهستانی/ از سفر غیرضروری بپرهیزید

از بامداد امروز یکشنبه چهارم مهرماه، مازندران شاهد بارش شدید باران بود به طوری که مسئولان اجرایی و دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها، در آماده‌باش کامل قرار دارند، همچنین رئیس پلیس راه مازندران بر امتناع از سفرهای غیرضروری پرهیز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با اشاره به اینکه پیش‌بینی و هشدار سطح زرد در مازندران جهت آمادگی است، اظهار کرد: در این راستا به تمامی دستگاه‌ها نامه زده شد تا جهت حوادث احتمال آمادگی داشته باشند

وی افزود: برای مقابله با بحران احتمالی سیل و یا خسارت ناشی از تندباد و یا طوفان به تمامی دستگاه‌ها هشدار لازم داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به شدت باد و بارش باران در برخی شهرها تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت یا آسیب گزارش نشده است.

احمدی بااشاره به بارش باران در استان، افزود: همچنین میزان بارندگی نیز در برخی شهرهای استان مازندران شدت نسبی داشت که خوشبختانه مشکل خاصی رخ نداده است.

احتمال ریزش سنگ در مناطق کوهستانی مازندران

سرهنگ هادی عبادی با اشاره به وضعیت ترافیک در راه مواصلاتی استان اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت ترافیک در محورهای مواصلاتی عادی و روان گزارش شده است.

وی افزود: با توجه به وضعیت جوی در راه های استان بارش های پراکنده در سطح برخی محورها را شاهد هستیم.

رئیس پلیس راه استان مازندران ادامه داد: در حال حاضر راه‌های مواصلاتی استان بارش به شکل پراکنده بوده و در ارتفاعات ولی آباد محور کندوان، گدوک در سوادکوه و تلمادره کیاسر مه گرفتگی وجود دارد که توصیه می‌شود با توجه به کاهش دید رانندگان از مه شکن استفاده کنند و همچنین رعایت سرعت مطمئنه نیز مورد تاکید است.

قدمی ادامه داد: در محورهای کوهستانی به دلیل وزش باد و بارش باران، ریزش کوه و سقوط سنگ نیز دور از انتظار نیست بنابراین توصیه می شود از سفرهای غیرضروری پرهیز شود.

وی گفت: در مبادی ورودی استان محدودیت‌های کرونایی همچنان در حال اجراست و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۸ دستگاه خودرو اعمال قانون شدند و ۱۰۰ دستگاه نیز به مبدا بازگردانده شدند.

رئیس پلیس راه استان مازندران، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۲۱ هزارو ۲۶۷ دستگاه خودرو اعمال قانون شدند و ۸۰ هزارو ۴۶۲ دستگاه نیز به مبدا بازگردانده شدند.

با توجه به نقش روستاها به ویژه روستاهای مرزی در توسعه اقتصادی و امنیت کشور می‌طلبد که دولت نگاه ویژه‌ای به این روستاها داشته باشد

منبع: ایسنا

انتها ی خبر/

نظر شما