شناسهٔ خبر: 49792140 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

همزمان با اربعین حسینی صورت می گیرد :

میزبانی منطقه 13 از جاماندگان اربعین با برپایی موکب های عزاداری

منطقه ۱۳ شهرداری تهران در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی و به رسم هر ساله در مراسم پیاده‌روی جاماندگان از سفر به کربلا، اقدام به برپایی موکب‌های عزاداری، غرفه‌های فرهنگی و پذیرایی از شرکت‌کنندگان می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ مجتبی شکری،  شهردار منطقه۱۳ در جلسه هماهنگی پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی ضمن عرض تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: شهرداری منطقه 13 همزمان با روز اربعین حسینی که راهپیمایی جاماندگان اربعین در شهر تهران از میدان امام حسین تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برقرار است، در بخشی از این مسیر به عزاداران حسینی خدمات ارائه می‌دهد.

او افزود: به رسم موکب‌های بین راه در مسیر پیاده‌روی به‌سوی کربلا که از میهمانان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) پذیرایی می‌کنند، چهار غرفه بزرگ در محدوده میدان امام حسین تا میدان شهدا استقرار می یابد.

شهردار منطقه بیان کرد : این موکب ها به نام یاران سید الشهدا نامگذاری شده و برنامه‌های فرهنگی و خدمات مختلفی نظیر چهارپایه‌خوانی، سنچ و دمام، توزیع محصولات فرهنگی و ... اجرایی می شود.

شکری بر لزوم آماده سازی محدوده و ارائه خدمات بهتر به زائرین تاکید کرد و گفت : در همین راستا فضا سازی محدوده متناسب با ایام اربعین اباعبدلله الحسین(ع) صورت پذیرد و همکاری های لازم بین معاونت های اجرایی و همچنین پلیس راهور، بسیج، اورژانس، آتش نشانی، فرهنگسرای امید و ... در جهت برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری اربعین انجام شود.

علاقه‌مندان به حضور در راهپیمایی جاماندگان اربعین می‌توانند صبح روز دوشنبه، پنج مهر‌ماه با حضور در میدان آئینی امام حسین(ع) با دیگر سوگواران عزای حسینی همراه و ضمن پیاده روی در مسیر تعیین شده از برنامه‌های متنوع موکب‌های بین راه تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بهره مند شوند.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما