شناسهٔ خبر: 49791948 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

آگهی‌های استخدام روز را از کجا پیدا کنیم؟

پیدا کردن شغل با شرایط مناسب و محیط کاری استاندارد و در حیطهٔ تخصص افراد یکی از دغدغه‌هایی است افراد جویای کار با آن مواجه هستند.

صاحب‌خبر -

 تفاوتی ندارد کجا دنبال شغل مناسب بگردید. برای مثال جویای کار در کرمانشاه باشید یا در تهران، این دغدغه برای شما خواهد داشت، هرکجا باشید. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی در بستر اینترنت،‌ دغدغه استخدام در یک محیط کاری مناسب همانند گذشته دغدغه‌ای بزرگ نیست.

چرا که امروز سایت‌های کاریابی زیادی وجود دارد که هر روز آگهی‌های استخدام زیادی در آن منتشر می‌شود. سایت‌‌هایی که مزیت‌ها و گاهی معایبی دارد؛ اما در کل برای کاریابی مناسب است. از طرفی در کشور ما،‌ راه‌های آفلاین نیز برای پیدا کردن شغل از سوی افراد جویای کار وجود دارد.

بنابراین فرد جویای کار می‌تواند از طریق موسسات کاریابی آنلاین و آفلاین براساس نوع سلیقه،‌ نیاز و دسترسی ای که به این موسسات دارد،‌ فرصت شغلی مناسبش را بیابد. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع راه‌های ممکن برای پیدا کردن آگهی‌های استخدام روز آشنا شوید.

سایت‌های کاریابی

یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌ها برای استخدام،‌ مراجعه به سایت‌‌های کاریابی است. این سایت‌ها در هر نقطه از ایران قابل دسترسی بوده و تفاوتی ندارد که فرد جویای کار به دنبال استخدام در همدان است یا شهر دیگر. چرا که امکان انتخاب شهر و پیدا کردن فرصت شغلی از جمله مزیت‌‌های مهم چنین سایت‌‌هایی است.

از طرفی استفاده از چنین سایت‌هایی مقرون به صرفه است و برای پیدا کردن فرصت شغلی نیاز به هزینه اضافی وجود ندارد و سرعت شما را برای پیدا کردن فرصت شغلی مناسب بالا می‌برد. البته باید توجه داشت که بعضی از این سایت‌‌ها هزینه اشتراک دریافت می‌کنند و در بعضی دیگر از سایت‌‌ها برای ساخت رزومه باید هزینه اضافی پرداخت کرد. در ادامه به معرفی چند سایت کاریابی پرطرفدار برای پیدا کردن فرصت شغلی می‌پردازیم.

بخش استخدام سایت دیوار

آگهی

دیوار یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای خرید و فروش کالاهای نو و دست دوم و ارائه خدمات در ایران است. یکی از بخش‌های پرطرفدار این سایت، بخش استخدام و کاریابی آن است. در این بخش مخاطب می‌تواند با انتخاب شهر مورد نظر و انتخاب از بین ده رده شغلی، فرصت شغلی مورد نظر خود را به سادگی بیابد.

بنابراین فرد جویای کار با جستجوی آگهی‌های استخدام روز قم یا دیگر شهرهای ایران می‌تواند فرصت شغلی مورد نظرش را در کمترین زمان بیاید. رده‌های شغلی که در این سایت آگهی‌های آن به صورت روزانه ثبت می‌شود شامل؛ بخش اداری و مالی، سرایداری و نظافت، خدمات فروشگاه و رستوران،‌ رایانه و فناوری اطلاعات، مالی و حسابداری و حقوقی، بازاریابی و فروش، صنعتی،‌ فنی و مهندسی، آموزشی و حمل و نقل است.

سایت کاریابی جابینجا

این سایت نیز یکی ازسایت‌‌های معتبر کاریابی است که بیش از ۵۰۰۰ آگهی و فرصت شغلی در آن پیدا می‌شود. این سایت یک رزومه ساز آنلاین دارد که با استفاده از آن می‌توان در زمانی کوتاه رزومه ساخت. این سایت همچنین برای افرادی که تجربه کاری نداشته و به دنبال کارآموزی هستند،‌ فرصت‌های شغلی مناسبی دارد. این سایت رابط کاربری زیبایی دارد و برای کارفرمایان و افراد جویای کار مناسب است.

سایت کاریابی ای استخدام

یکی از پربازدیدترین سایت‌های کاریابی در ایران،‌ سایت ای استخدام است. در این پلتفرم آگهی‌های استخدامی سراسری ویژه در کنار دیگر آگهی‌های استخدام پیدا می‌شود. از برترین مزیت‌های این پلتفرم داشتن تقویم استخدام است. همچنین در این سایت آگهی‌های استخدام زیادی در زمینه جذب نیروی کار برای شرکت‌های دولتی و بانک‌ها به نمایش درآمده است. در این سایت افراد جویای کار می‌توانند نمونه سوال‌های استخدامی سال گذشته را مشاهده کرده و برای آزمون‌های استخدامی آمادگی بیشتری داشته باشند.

سایت کاریابی جاب ویژن

از دیگر سایت‌های کاریابی در ایران، سایت جاب ویژن است. سایتی که امکان ساخت رزومه به دو زبان در آن وجود دارد و دارای آزمون‌های خودشناسی،‌ دوره‌‌های آموزشی، آشنایی بیشتر با شرکت‌ها و ... است. این سایت محتواهای آموزشی با ارزشی در وبلاگ خود دارد و آزمون‌های شخصیت شناسی آن به طور رایگان در اختیار عموم قرار گرفته است.

آگهی‌های استخدام روزنامه همشهری

یکی از راه‌های پیدا کردن فرصت‌های شغلی در ایران که از زمان گذشته تا به امروز مرسوم بوده،‌ مراجعه به بخش آگهی‌های استخدام روزنامه همشهری است. بخشی که آگهی‌های استخدام ریز و درشتی در آن به ثبت رسیده و امکان استفاده آفلاین را به افراد جویای کار از طریق خرید روزنامه می‌دهد. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی،‌این بخش از آگهی‌های استخدام روزنامه همشهری به روز شده و اکنون می‌توان آگهی‌های استخدامی این روزنامه را از طریق سایت آن هم مشاهده کرد. در این سایت، دسته‌بندی‌های شغلی زیادی وجود دارد و در هر ساعت از روز به تعداد آگهی‌های آن افزوده می‌شود.

مراکز کاریابی آفلاین

کاریابی آفلاین

علاوه بر پلتفرم‌های کاریابی آنلاین، در ایران مراکز کاریابی آفلاین نیز در زمینه ارائه فرصت‌های شغلی به افراد جویای کار فعال هستند. برای مشاهده این مراکز افراد جویای کار ابتدا باید وارد سایت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی شده و در بخش دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی، فهرست نام و آدرس کاریابی‌های داخل کشور را بیابند. در این فهرست که به تفکیک استان‌های کشور در فایل pdf تهیه شده، نام مراکز کاریابی،‌ به همراه آدرس و شماره تلفن آنها آورده شده است.

سخن آخر

امروزه با گسترش مراجعه به فضای مجازی و دنیای اینترنت، شیوه‌های قدیمی کاریابی مانند مراجعه حضوری به مراکز کاریابی از رونق افتاده است. اما باید به این نکته توجه داشت که این مراکز اغلب شرکت‌ها و مشاغل کاری مناسب‌تری را ارائه می‌دهند و از آنجایی که مورد تایید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هستند، ‌برای پیدا کردن فرصت‌‌های شغلی مناسب‌اند.

با این حال امروزه پلتفرم‌های زیادی در زمینه کاریابی راه‌اندازی شده که به دلیل افزایش مراجعه مخاطبان،‌ روز به روز بر اعتبار آن‌ها افزوده می‌شود و می‌تواند راه مطمئنی برای پیدا کردن فرصت‌‌های شغلی مختلف باشد. البته باید توجه داشت که تنها مشاهده چند آگهی و ارسال رزومه برای پیدا کردن فرصت شغلی مناسب کافی نیست. بلکه باید فرد جویای کار برای تحقیق به محل کار مراجعه کند تا از صحت و اعتبار آن مطمئن شود.

منبع:

سایت جابینجا

سایت جابویژن

سایت ای استخدام

برچسب‌ها:

نظر شما