شناسهٔ خبر: 49791200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۰۰ غرفه در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین برپا می‌شود

شهرری - ایرنا - معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ تهران - شهرری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه خدمات به عزاداران پیاده‌روی جاماندگان اربعین و دلدادگان حسینی در قبله تهران (شهرری) گفت: تعداد ۲۰۰ غرفه در مسیر این راهپیمایی برپا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام متین معبودی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی راهپیمایی دلدادگان حسینی که با حضور مدیران اجتماعی نواحی شهرداری منطقه ۲۰ تهران - شهرری برگزار شد، اظهار داشت: تعداد ۲۰ غرفه نیز توسط معاونت اجتماعی شهرداری این منطقه شامل موکب خبری، امداد و گمشدگان، پایگاه سلامت و خدمات بهداشتی، غرفه اداره ورزش، آموزش شهروندی و مدیریت پسماند، عفاف و حجاب و تشکل های مردم نهاد به شهروندان خدمات ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی در این مراسم اظهار امیدواری کرد؛ شرایطی فراهم شود تا شهروندان از این مراسم پر فیض و مذهبی که چند سالی است که در شهرری از تقاطع بزرگراه آزادگان با خیابان فدائیان اسلام آغاز و در امتداد چهار راه چشمه علی، سه راه ورامین به میدان حضرت عبدالعظیم (ع) منتهی می شود بهره‌مند شوند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ تهران _ شهرری نیز در این رابطه گفت: راهپیمایی دلدادگان اربعین یکی از شاخص های مهم است که توجه به آن ظرفیت معرفت دینی و شورآفرینی عاشورایی در شهروندان را در بر دارد.  

رضا معلم با بیان اینکه امسال نیز مراسم دلدادگان اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مسیر میدان امام حسین  به سمت حرم عبدالعظیم حسنی برگزار می‌شود، افزود: حوزه خدمات شهری منطقه در این مراسم به پاکسازی، رفت و روب و نظافت قبل، حین و پس از مراسم اربعین حسینی در نقاط تعیین شده خواهد پرداخت.

به گفته این مسئول،  همچنین در حین مراسم ضمن پاکسازی مسیرهای تعیین شده، اکیپ‌هایی نیز جهت جمع آوری پسماند خشک و تر پیش بینی شده است.  

وی خاطرنشان کرد: فضاسازی متناسب با این ایام و اکران طرح‌ها و تبلیغات فرهنگی بر روی تلویزیون های شهری و پل‌های عابرپیاده در مسیرهای پیاده روی، استقرار نیروهای شهربان در مسیر مراسم، استقرار دستگاه مهپاش در مسیر پیاده روی، رسیدگی مستمر به وضعیت مخازن موجود اعم از بازبینی، تخلیه، شست‌وشو، تعویض، تعمیر و بازسازی مخازن معیوب و همچنین نظافت بعد از مراسم از جمله اقداماتی است که در راستای خدمات رسانی به شهروندان در حال انجام است.
مراسم پیاده روی اربعین ویژه جاماندگان استان تهران در روز اربعین سید و سالار شهیدان دشت نینوا با رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا از میدان امام حسین (ع) آغاز می‌شود و سوگواران با حضور باشکوهشان و طی مسیر ۱۷ کیلومتری تا حرم سیدالکریم(ع) شهرری بار دیگر حماسه همدلی و مودت خلق می‌کنند.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

نظر شما