شناسهٔ خبر: 49789424 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

مسیر رسیدن به سرزمین‌های بهشتی ایران از کجاست؟

اگر هوای سفر به شمال در سرتان غوغا می‌کند و سودای اجاره ویلا در رامسر یا اجاره خانه در شهرهایی مانند رشت را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید که قراراست از محبوب‌ترین جاده‌های منتهی به شهرهای شمالی بگوییم و کیف کنیم!

صاحب‌خبر -

مسیر رسیدن به سرزمین‌های بهشتی ایران از کجاست؟

از هرچه بگذریم، از طبیعت بکر و سرزمین عجایبی که خدا با دستان خودش در مناطق شمالی خلق کرده‌است، نمی‌توان گذشت.

درحقیقت ایران کشور هزاررنگی است که طبیعتش در هر نقطه از کشور، صفای خاص خود را دارد اما مناطق شمالی، گلچینِ خلقتِ خدا هستند! اگر باور ندارید، همین الان بار سفر ببندید و خواهید دید که حتی رانندگی در جاده‌های شمال، شما را از روزمرگی و شهرزدگی به لطفِ آن‌همه زیبایی ، در کسری از ثانیه، نجات می‌دهد.

بله! قدرتِ طبیعتِ شمال و جلال و جبروتِ جاده‌هایش بر هیچ گردشگری پوشیده نیست؛ در افسرده‌ترین حالت ممکن هم که باشید، جاده‌ها و  درخت‌ها، حتی مه غلیظی که خودرو را در آغوش می‌گیرد و کمی هم به‌نظر ترسناک می‌آید، نجات‌دهنده هستند و تحسین‌برانگیز.

جاده چالوس؛ تماشایی‌ترین جاده برای رسیدن به رامسر

جاده چالوس نامی است که حتی کم‌سفرترین آدم‌های روزگار هم می‌شناسند! جاده‌ای که به خودیِ خود، یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری مازندران به‌شمار می‌رود.

این جاده، پیچ‌و‌خم‌های دلهره‌آور اما هیجان‌انگیز دارد و فرصتی برای تماشای کوه‌ها و درختان جنگلیِ سرسبز است. چالوس به دستور رضاشاهِ پهلوی در سال 1312 خلق شد و بعدها به بهره‌برداری بیشتری رسید. البته چالوس تنها مسیر رسیدن به شهرهای شمالی نیست اما به خاطر زیبایی‌های بی‌نظیرش، مسیری است که بیشترِ مردم به قصدِ سفر انتخاب می‌کنند.

حتی اجاره ویلا در رامسر یا هرکجای شمال و ملاقات با دریا، به‌لطف رانندگی در جاده چالوس لذت بیشتری دارد.

مسیر رسیدن به سرزمین‌های بهشتی ایران از کجاست؟

در این جاده، سد کرج را می‌بینید، به جنگل‌ها از دور سلام می‌دهید و ابهت کوهستان را درک می‌کنید، اگر هم اهل شنیدن طبیعت باشید، موزیک را قطع می‌کنید و صدای رودخانه هارا ترجیح می‌دهید!

چالوس یکی از شاعرانه‌ترین راه‌ها برای رسیدن به شهرهای شمال است که مسیر دسترسی‌اش از سمت استان البرز برای تهران نشین‌ها آغاز می‌شود. مازندرانی‌ها می‌توانند از سمت شهر چالوس، قدم در این جاده پرهیاهو بگذارند.

باتوجه به قرار داشتنِ جاده چالوس در منطقه‌ای کوهستانی، برای رانندگی در فصل‌های سردِ سال، بهتراست احتیاط بیشتری به خرج دهید؛ خطر ریزش بهمن و لغزندگی جاده، خطر کمی نیست و البته خودشیرینیِ مه غلیظ در جاده را فراموش نکنید! خلاصه کلام این‌که در مسیر جاده چالوس، یک سرزمین بکر با جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده منتظر شما است و بازدید از آبشار هفت‌چشمه، مکان مقدس پیرپیران و مرداب هسل، می‌تواند لحظات خوبی را برای گردشگران جاده چالوس رقم بزند.

جاده هراز؛ رقیب دیرینه چالوس برای رسیدن به شمال

جاده هراز، از مهم‌ترین مسیرهای دسترسی تهران-مازندران به‌شمار می‌رود و یکی از سرسخت‌ترین رقبای جاده چالوس است.

این جاده که در سال 1342 به بهره برداریِ اولیه رسید و روندِ ساختِ آن، طی 23 سال به‌مرور انجام شد، نزدیک‌ترین مسیری است که می‌توان از طریقِ آن به قله دماوند رسید.

حجم تردد و شلوغی جاده هراز، گاهی مانند جاده چالوس غیرقابل پیش‌بینی می‌شود و این نشان از پیوند گردشگران با این جاده دوست‌داشتنی برای رسیدن به شمال و اقامت در ویلا شمال را دارد. البته تحمل شلوغی‌ها و ایجاد امنیت با 4بانده‌کردنِ جاده رو به بهبود می‌رود.

جاده هراز برای رساندنِ مسافران تهران، مازندران طراحی شده‌است اما از زیبایی‌های میان‌جاده‌ای نمی‌توان چشم پوشید! به علاوه مزیت غیرقابل انکار جاده هراز، این است که کوتاه‌ترین مسیر برای سفر از تهران به آمل محسوب می‌شود.

مسیر رسیدن به سرزمین‌های بهشتی ایران از کجاست؟

اگر در تاریخ جست‌وجو کنیم، هراز، میراثِ ساسانیان است؛ این را می‌شود از وجودِ آثارِ تاریخی در کنار جاده هراز فهمید. هراز همچنین طولانی‌ترین تونل‌ها را دارد و با قدم‌گذاشتن در این جاده، یک سفر هیجان‌انگیز و تاحدی، دلهره‌آور در انتظار شما است! از سمت جاده هراز دسترسی خوبی به دشت لار، روستای فیلبند و جنگل الیمستان خواهید داشت.

جاده فیروزکوه؛ امنیت کم‌نظیری در پناهِ این جاده دارید

جاده فیروزکوه به گران‌بهایی و خوش‌رنگیِ فیروزه است؛ نقطه آغاز جاده فیروزکوه، تهران است که بعداز گذر از بومهن و قائم‌شهر، به ساریِ زیبا در دل مازندران ختم می‌شود.

جالب است بدانید ساخت این جاده یک پروژه طولانی بود که 16 سال به طول انجامید.

سفر در جاده فیروزکوه یک مزیت و عیبِ مشترک دارد! آن‌هم طولانی بودنِ این جاده نسبت به جاده‌های دیگر است که هم باعث کمتر‌شدنِ ترافیکِ مسیر می‌شود و هم مسافران را دیرتر به مقصد موردنظر می‌رساند.

شاید سودای هرچه زودتر رسیدن به شهرهای شمالی و اجاره ویلا را در سر داشته باشید اما بهتراست بدانید، فیروزکوه نقاط دیدنی جذابی دارد که کم‌ارزش‌تر از جاذبه‌های شهری نیستند؛ آبشار ورسک، قلعه کنگلو، دریاچه شورمست و جنگل‌های انبوه و سرسبز در شهرستان سوادکوه، چشم انتظار گردشگرانی هستند که در جاده فیروزکوه سفر می‌کنند.

اتوبان رشت؛ این راه به حیرتِ گردشگران ختم می‌شود

آزادراه قزوین، رشت مسیری است که شهرهای قزوین و رشت را با یکدیگر آشتی می‌دهد. این آزادراه هنوز نیمه‌کاره است و به همین دلیل، در مسیر ۱۱ کیلومتری، میانِ شهر‌های رودبار و منجیل از دسترس خارج است و مشکلاتی که برای عبور خوردوها ایجاد می‌کند، بی‌شمار هستند.

البته این آزادراه در سال 1396 بهره‌برداری شده است و باتوجه به نوپا بودن، فرصت‌هایی برای رشد و بخشیدنِ لذتِ سفر به گردشگران دارد.

مسیر رسیدن به سرزمین‌های بهشتی ایران از کجاست؟

بازدید از شهر باصفای رشت، یکی از بهترین لحظات گردشگری در بازدید از شهرهای شمالی است. رشت در کنارِ آب‌وهوای بی‌نظیر، جاذبه‌های دیدنی و تاریخی مشهوری دارد؛ راستش را بخواهید جاذبه‌های این شهر، به‌قدری زیاد هستند که حسابش از اعداد و ارقام خارج می‌شود.

اجاره خانه ارزان در رشت، می‌تواند گزینه خوبی برای اقامت مقرون‌به‌صرفه نسبت به اجاره ویلا باشد، چون به شما فرصت اقامت در روزهای بیشتر را می‌دهد تا تماشای گوشه‌گوشه رشت زیبا را از دست ندهید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

نظر شما