شناسهٔ خبر: 49788693 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رادیو ایران و پاسداشت زندگی علامه محمدرضا حکیمی

موج نیوز

تهیه کننده برنامه فرهنگی «کافه هنر» گفت: امروز به بررسی آثار و شخصیت علامه محمدرضا حکیمی می پردازیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج، وحید بیات تهیه کننده برنامه کافه هنر شبکه رادیویی ایران  با اعلام این خبر گفت:  علامه محمدرضا حکیمی تلاش داشت تا عقاید خودش را در قالب آثار مکتوب در اختیار مخاطبان قرار دهد. میراث قلمی آن فیلسوف عدالتگرا، بالغ بر 40 جلد کتاب می‌شود که مهم‌ترین آنها مجموعه 12 جلدی "الحیاه" است؛ دایره‌المعارفی از دل آیات و روایات که به مهم‌ترین مباحث زندگی بشر می‌پردازد.

وی تصریح کرد: از همین رو برنامه فرهنگی «کافه هنر» با حضور دکتر مصطفی قلی زاده نویسنده و شاعر و از شاگردان علامه محمدرضا حکیمی و دکتر محمدرضا محمدی استاد دانشگاه و یکی دیگر از شاگردان علامه به بررسی آثار و شخصیت فرهنگی این حکیم بزرگ می پردازد.

بیات ادامه داد: محمدرضا حکیمی  در سال 1314 شمسی در مشهد به دنیا آمد. او در 12 سالگی تحصیلات حوزوی را از مدرسه نواب مشهد آغاز کرد و در طول دوران تحصیل از اساتیدی چون ادیب نیشابوری دوم، میرزا احمد مدرس، مجتبی قزوینی (درس‌های فلسفی و الهیاتی)، هاشم قزوینی، سید محمدهادی میلانی (خارج فقه و اصول)، آقابزرگ تهرانی، غلامحسین محامی بادکوبه‌ای، علی‌اکبر الهیان و اسماعیل نجومیان استفاده کرد و در سال 1380 قمری از آقابزرگ تهرانی اجازه نقل روایت گرفت. 

وی افزود: از دیگر بخش های شنیدنی برنامه  گزارش تینا میرکریمی در خصوص تعزیه در ماه صفر است.

بیات خاطر نشان کرد: «کافه هنر» این هفته با  اجرای شهاب شهرزاد   ساعت ۱۶:۰۰ به صورت تصویری از تارنمای رادیو ایران و کارافزار ایران صدا به طرح و نقد مهم‌ترین رویدادهای هنری، فرهنگی و ادبی روز می‌پردازد.

نظر شما