شناسهٔ خبر: 49788540 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

علامه حسن زاده آملی؛ عالمِ عامل و دانشمندِ کامل

در سوگ عالمِ عامل و دانشمندِ کامل، علامه حسن زاده آملی

صاحب‌خبر -

بسم الله الرحمن الرحیم. یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ
درگذشت جانسوز عالم ربانی و عارف صمدانی مرحوم علامه حسن حسن زاده آملی(ره) که به حق یکی از مفاخر و نوادر جهان اسلام و تشیع بودند؛ موجب تأسف و تألم عموم ایرانیان به خصوص اهالی علم و فرهنگ گردید.

این عالمِ عامل و دانشمندِ کامل با درک محضر درس پرفیض نوادری چون علامه طباطبایی، علامه شعرانی و مرحوم الهی قمشه‌ای و خوشه چینی از خرمن پرمعرفت آنان؛ با جامعیتی که در علوم مختلف از جمله حکمت، عرفان، فقه، ادبیات، ریاضیات و هیأت یافته بودند؛ چون خورشیدی درخشان،گرمی بخش قلوبِ عاشقان و راهنمای سلوکِ سالکان گشته بودند.

اینجانب درگذشت این چهره ماندگار عرصه حکمت، عرفان و فقاهت را به عموم ملت ایران به خصوص طلاب و فضلای حوزه های علمیه و استادان گرانقدر دانشگاه، تسلیت و تعزیت عرض نموده، از درگاه قادر متعال برای روح آن عالم فرزانه علوّ درجات و برای خانواده و بازماندگان گرانقدر ایشان صبر و سلامتی آرزو می نمایم. خداوند روح این علامه ذوالفنون را با روح علماء، اوصیاء و ابرار محشور فرماید.

* رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

نظر شما