شناسهٔ خبر: 49788330 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظرفیت سردخانه‌های کردستان به ۱۲۵ هزار تن افزایش می‌یابد

سنندج- ایرنا - مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ظرفیت سردخانه‌های استان با مجوزهای صادر شده به ۱۲۵ هزارتن افزایش پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

امید سلیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت سردخانه‌های استان ۵۰ هزار تن است، اظهار داشت: هم اکنون ۳۸ فقره سردخانه در استان ایجاد شده است.

وی با اعلام اینکه برای ۷۶ واحد دیگرسردخانه هم در استان جواز تاسیس صادر شده است، افزود: تعدادی از این واحدهای در استان در حال ساخت هستند که با بهره‌برداری از آنها ظرفیت سردخانه‌ای استان به ۱۲۵ هزار تن خواهد رسید.

مدیرصنایع سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: تا اواسط سال آینده در صورت پرداخت تسهیلات مورد نیاز به صاحبان این واحدها شاهد به بهره‌برداری رسیدن همه این ۷۶ واحد خواهیم بود.

سلیمی با اشاره به اینکه مجوز تاسیس برای ایجاد ۶ واحد صنایع تبدیلی در حوزه تولید آب میوه و کنسانتره و رب گوجه‌فرنگی در استان صادر شده است، اظهار داشت: از این تعداد یک واحد به بهره‌برداری رسیده و پنج واحد هم در حال ساخت است.

وی یادآور شد: یکی از این واحدهای صنایع تبدیلی در شهرستان مریوان با ظرفیت تولید ۸۰ هزارتن آب میوه در سال آغاز بکار کرده که تولید کنسانتره و پوره میوه هم از دیگر بخش‌های موجود در این واحد است.

۵۲ هزار هکتار باغ در کردستان وجود دارد که عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با تولید حدود ۶۰ هزار تن در سال است.

در حال حاضر هم در یک هزار و ۱۶۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان شامل  ۶۰۶ هکتار آبیاری بارانی، ۲۵۳ هکتار آبیاری قطره‌ای و ۳۰۸ هکتار هم آبیای کم فشار در حال اجرا است.

نظر شما