شناسهٔ خبر: 49787809 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست آموزش و پرورش درگذشت علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت

تهران-ایرنا- سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پیامی درگذشت علامه «حسن زاده آملی» دانشمند فاضل و فقیه معاصر کشور را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در پیام تسلیت علیرضا کاظمی آمده است: علامه ذوالفنون، عارف واصل و خداجوی، دانشمند فاضل و فقیه معاصر، حکیمی عمیق و متفکری دقیق، چهره ای محبوب، صاحب آثاری فلسفی و عرفانی، بلند نظری ارزشمند و وفادار به مکتب اهل بیت علیهم السلام در ایام سوگواری اربعین حسینی سرور و سالار شهیدان غروب کرد و شاگردان، مستفیدان و خیل عظیم  دوستداران سلوک و آثار بلیغ و بیان فاخرش را به سوگ نشاند.

وی افزود: مرحوم علامه حسن زاده آملی فیلسوف متاله و نمونه ای جامع و کامل از عالمی و استادی در تراز وجهه اسلامیت و دیانت جهان اسلام بود که با قلم های ماندگار و قدم های بی شمار و پرتو افشانی پرشعاع ، راهنما و راه گشای متولیان نظام تعلیم و تربیت، خانواده ها، نسل جوان و سیل مشتاقان دانش بی مانندش بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درگذشت ایشان را به رهبر معظم انقلاب، علمای اعلام، خانواده محترم و مردم شریف به ویژه معلمان و دانش آموزان خاصه در شهر آمل و جامعه تعلیم و تربیت کشور تسلیت گفت و از درگاه خداوند سبحان برای آن فقید سعید، غفران الهی و برای بازماندگان ارجمند، شکیبایی و سلامتی خواستار شد. کاظمی تاکید کرد: روحش شاد و خدمات خالصانه و دلسوزانه اش، توشه راهش باد.

به گزارش ایرنا، علامه حسن زاده آملی روز گذشته(شنبه) در سن ۹۳ سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری دیده از جهان فروبست.

نظر شما