شناسهٔ خبر: 49787674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

استاندار نباید با سلیقه افراد انتخاب شود

دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان گفت: استاندار نباید با سلیقه افراد انتخاب شود بلکه باید با کارشناسی و با توجه به نیازهای استان انتخاب شود.

صاحب‌خبر -

محمدحسین علی اصغری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در گلستان اظهارکرد: دولت جدید تشکیل شده و لازم هست توجه ویژه‌ای به استان گلستان شود که در سنوات گذشته هر زمانی که استاندار بومی داشتیم موفق‌تر عمل کردیم چون از ظرفیت‌های استان آگاهی داشت.

وی ادامه داد: بیشتر استانداران سابق گلستان غیر بومی بودند که از ظرفیت‌های استان اطلاعی نداشتند. باید استانداری انتخاب شود که فکر و ارتباط ملی با این استان داشته باشد ولی اگر حتی استاندار بومی که شهرستانی فکر کند داشته باشیم مانند گذشته مشکلات جدی روبه رو می‌شویم.

علی اصغری ادامه داد: باید شخصیت‌هایی که نگاه ملی دارند مورد توجه بیشتری قرار بگیرند. کسانی که بتوانند از ظرفیت کشور برای توسعه استان استفاده کنند. همچنین از آنجا که اقوام مختلفی در گلستان زندگی می‌کنند، استاندار بومی می‌تواند از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

وی گفت: اگر بخواهیم محدودنگر باشیم توسعه اتفاق نخواهد افتاد. در هیچ کشوری که انحصارطلبی وتک محوری بوده توسعه اتفاق نیفتاده است. نباید درانتخاب استاندار عجله کرد.

وی افزود: بسیاری از پروژهای بزرگ استان پتروشیمی، جزیره آشوراده، نفت، بازار مرزی، صنایع نیمه سنگین هنوز در وضعیت بلاتکلیف قرار دارد که نیاز هست استاندار قوی و پس از کارشناسی و متناسب با نیاز استان انتخاب شود.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان گلستان یادآور شد: یک استاندار بومی می‌تواند با وزارتخانه‌ها تعامل خوبی ایجاد کرده و از حق مردم استان دفاع کند تا گلستان را به جایگاه واقعی خودش برساند.

وی خاطرنشان کرد: در برخی شاخص‌ها گلستان رتبه آخر در کشور دارد. استانی با این همه ظرفیت‌ها و امکانات این جایگاه برازنده گلستان نیست. تا زمانی که استاندار بومی و قوی نداشته باشیم مشکل حل نخواهد شد.

نظر شما