شناسهٔ خبر: 49787486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون بر یک‌هزار نفر در آران و بیدگل آموزش فنی و حرفه‌ای دیدند

کاشان - ایرنا - رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آران و بیدگل گفت: ۱۱۲ هزار و ۶۶۷ نفر ساعت دوره آموزشی برای یک‌هزار و ۱۰ مهارت‌آموز از سوی بخش دولتی و غیردولتی این شهرستان در ۶ ماهه ابتدایی امسال ارایه شد.

صاحب‌خبر -

حبیب الله پورابراهیمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش‌ها در مرکز ثابت فنی و حرفه ای نزدیک به ۲۰ هزار و ۵۹۷ نفر ساعت برای ۱۷۷ مهارت آموز، مرکزهای سیار شهری ۴۳ هزار و ۹۱۷ نفر ساعت برای ۴۱۷ نفر، پادگان شهید کبریایی ۱۸ هزار و ۵۹۰ ساعت برای ۲۳۵ نفر و آموزشگاه های آزاد ۱۳ هزار و ۳۸۷ نفر ساعت برای۷۶ نفر صورت گرفت.

وی ادامه داد: آموزش کارآموزی در محیط واقعی هفت هزار و ۶۴۳ نفر ساعت برای ۳۶ نفر، روستاها ۶ هزار و ۳۷۳ نفر ساعت برای ۴۵ نفر و صنایع یک‌هزار و ۱۷۰ نفر ساعت برای ۱۳ نفر برگزار شد. 

وی بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ۶ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی بیش از ۲ برابری داشته است که دلیل آن شرایط کرونایی حاکم در ۶ ماهه ابتدایی سال گذشته بود. 

پورابراهیمی ادامه داد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آران و بیدگل دارای پنج کارگاه ثابت شامل برق صنعتی، ساختمان، برق خودرو، تعمیر وسایل گازسوز و پکیج و تعمیر لوازم خانگی برای مردان و چهار کارگاه ثابت شامل طراحی دوخت، صنایع چوب، صنایع چرم، فناوری اطلاعات و صنایع دستی هنری برای زنان است. 

به گفته وی، ۳۴ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای زیر نظر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آران و بیدگل نیز در سال گذشته ۸۴ هزار و ۷۰۷ نفر ساعت آموزش برای ۳۸۵ نفر ارایه کردند.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آران و بیدگل اظهار داشت: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای این شهرستان در رشته های فناوری اطلاعات، طراحی دوخت، مراقبت و زیبایی، امورمالی وبازرگانی، صنعت ورزش، صنایع غذایی، صنایع دستی هنری، مدیریت صنایع، جواهرسازی و هنرهای نمایشی درحال فعالیت هستند.

وی خاطر نشان کرد: طی رهگیری‌های شغلی انجام شده در ۶ ماهه امسال از آموزش‌های فنی وحرفه‌ای، در آران وبیدگل برای ۲۴۲ نفر زمینه اشتغال ایجاد شده است. 

پورابراهیمی با اشاره به انجام مشاوره اشتغال و آموزش برای ۵۴۴ نفر در مرکز فنی و حرفه ای آران و بیدگل افزود: در ۶ ماهه امسال ۳۳۲ نفر در آزمون‌های الکترونیک و ۷۷ نفر در آزمون‌های صنعت ساختمان و ۳۳ نفر در آزمون قالیبافی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آران و بیدگل شرکت کردند.

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران و بیدگل در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

نظر شما