شناسهٔ خبر: 49787287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام‌ جمعه سلطانیه:

دفاع‌مقدس اندیشه خودباوری ملت ایران را شکوفا کرد

زهرا فتحی

امام‌ جمعه سلطانیه گفت: دفاع‌مقدس اندیشه خودباوری ملت ایران را شکوفا کرد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، با گرامی‌داشت هفته دفاع‌مقدس، جنگ تحمیلی را یک جنگ بین‌المللی و جهانی برای ساقط کردن انقلاب اسلامی دانست و گفت: ملت انقلابی در برابر همه دشمنانی که در پشت صدام صف‌آرایی کرده بودند، ایستاد؛ به همین خاطر دفاع‌مقدس از افتخارات نظام اسلامی ما به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه دفاع‌مقدس یک گنجینه است و باید از ذخائر این گنجینه استفاده شود، تصریح کرد: شکل‌گیری مدل جدید مردمی از همه اقشار و پرورش فرماندهان و سردارانی مثل حاج قاسم سلیمانی، سرمایه‌گذاری برای کشور در همه زمینه‌ها، از جمله امنیت، روحیه خودباوری و نمایش ظرفیت‌های ملت ایران از ذخایر گنجینه دفاع‌مقدس است.

حسینی‌نسب با تاکید بر اینکه دفاع‌مقدس شناسنامه ملت انقلابی ایران است، یادآور شد: دفاع‌مقدس ما را به جهان معرفی کرد و دلاوری‌ها و ارزش‌های والای انسانی نیروهای مجاهد را در تاریخ جاودانه ساخت تا جایی که امروزه ایستادگی جوانان ایرانی در برابر متجاوزان به یک الگو در سطح جهان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه ما در دفاع‌مقدس هم خود و هم دوستان و دشمنان‌مان را شناخته و به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم، اضافه کرد: آمریکا و غرب که در دفاع‌مقدس پشت صدام بودند، الان هم دشمنان ملت ایران هستند و برای از حرکت نگه‌ داشتن قطار انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

حسینی‌نسب با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری فرمودند همان‌طور که حادثه کربلا و روز عاشورا هم زنده و هم الهام‌بخش است، دفاع‌مقدس نیز می‌تواند برای سالیان متمادی در جامعه اثرگذار باشد، تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی شهدای دفاع‌مقدس نشأت گرفته از عاشورا است.

امام‌ جمعه سلطانیه با بیان اینکه دفاع ما در جنگ تحمیلی فقط دفاع از خاک نبود، هر چند در طول سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب، دو میلیون کیلومتر مربع از خاک ایران را بیگانگان بردند ولی در هشت سال دفاع‌مقدس یک وجب از خاک کشورمان در دست بیگانگان نماند، متذکر شد: دفاع از اصول و آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهای دفاع‌مقدس بود.

حسینی‌نسب از تامین امنیت پایدار در مسائل نظامی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای دفاع‌مقدس نام برد و خاطرنشان کرد: مقاومت مردم ایران در برابر فشار حداکثری در شرایط کنونی، دستاورد مقاومت در دفاع هشت ساله است.

انتهای پیام

نظر شما