شناسهٔ خبر: 49787141 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بسته خبری پلیس

مواظب کلاهبرداري پيامکي باشيد

صاحب‌خبر -
مواظب کلاهبرداري پيامکي باشيد
خبرگزاری آریا- کلاهبرداران سایبری همیشه در کمین‌اند تا با روش‌های مختلف از قبیل ارسال پیامک از شهروندان و کاربران اینترنتی کلاه‌برداری کنند.
به گزارش آریا، توصیه می‌شود مراقب این‌گونه پیامک‌ها باشید:
از شماره شخصی ارسال‌شده باشد
شمارا مجاب به انجام کاری کند
دارای زمان اندکی برای اقدام خاصی باشد
مرتبط با یکی از موضوعات روز جامعه باشد
از شما درخواست تماس با یک شماره را داشته باشد
دارای لینک باشد و شمارا به کلیک بر آن ترغیب کند.
قاچاقچی سابقه دار با 9 کیلو مواد مخدر در چنگال قانون گرفتار شد
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از دستگیری یکی از سوداگران مرگ سابقه دار پایتخت خبر داد که اقدام به قاچاق و توزیع گسترده مواد افیونی در مرکز شهر تهران می‌کرد.
سرهنگ عبدالوهاب حسنوند گفت: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایت مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از سوداگران مرگ در یکی از محلات مناطق مرکزی شهر تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران پایگاه ششم این پلیس رسیدگی به موضوع را بر عهده گرفتند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران افزود: ماموران در بررسی مقدماتی دریافتند متهم از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر در پایتخت است که خانه خود را تبدیل به دپو و نگهداری مواد افیونی کرده و پس از خرید مواد از قاچاقچیان مواد مخدر در مرز‌های شرقی کشور به این مکان منتقل و اقدام به توزیع آن در سطح کسترده در پایتخت می‌کند.
وی اعلام کرد: با پیگیری‌های محلی و تحقیقات گسترده و اطلاعات مفیدی که ماموران پلیس در بررسی‌های میدانی به دست آوردند سرانجام مختصات و نشانی دقیق مخفیگاه و انبار مواد مخدر شناسایی و اقدامات مقدماتی شامل اخذ مجوز قانونی جهت ورود به منزل و آماده سازی تیم عملیاتی برای اقدام غافلگیرانه و دستگیری متهم انجام شد.
این مقام انتظامی در پلیس پایتخت افزود: با توجه به تکمیل پرونده و ارائه گزارش به مرجع قضایی، مجوز قانونی جهت ورود به منزل و بازداشت ساکن یا ساکنان دریافت و تیم عملیاتی پلیس به محل اعزام شدند و متهم پرونده دستگیر شد و ماموران وارد محل شدند.
وی ادامه داد:با دستگیری متهم در جستجوی خانگی، ماموران موفق به کشف 9 کیلو و 365 گرم حشیش و تریاک شدند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد:متهم پس از دستگیری به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات پایانی و باز جویی‌های تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.
دستگیری قاچاقچیان جنوب پایتخت
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از دستگیری 2 سوداگر مرگ و کشف بیش از 81 کیلو تریاک خبر داد.
سرهنگ عبدالوهاب حسنوند گفت: بنابر اعلام شکایت و گزارش تعدادی از شهروندان محترم تهرانی در جنوب تهران مبنی بر فعالیت مشکوک مالک یک باب منزل در زمینه فروش و قاچاق مواد مخدر، پرونده‌ای در این خصوص در پایگاه نهم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب تشکیل شد و بررسی و تحقیق پیرامون جزییات آن در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: با پیگیری و تحقیقات میدانی پلیس در محل، صحت و چگونگی عملکرد متهمان پرونده برای پلیس محرز و اقدامات مقدماتی جهت اخذ دستور ورود به منزل از طرف مرجع قضایی انجام شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران افزود: پس از اطمینان از حضور متهمان در مخفیگاه شان، ماموران این پلیس به محل سکونت متهمان مراجعه و در عملیاتی متهمان را دستگیر کردند و در بازرسی از مخفیگاه متهم 81 کیلو و 200 گرم تریاک کشف شد.
سرهنگ حسنوند خاطرنشان کرد: متهمان به جرائم خود معترف و برای پیگرد قضائی پس از انتقال به مقر پلیس به مراجع قضائی معرفی شدند.
انهدام باند سوداگران مرگ
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از کشف 10 کیلو و 200 گرم تریاک و دستگیری 3 قاچاقچی حرفه‌ای خبر داد.
سرهنگ عبدالوهاب حسنوند در گفتگو با پایگاه خبری پلیس گفت: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از سرکردگان سابقه دار قاچاق مواد مخدر پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد و تیمی از ماموران معاونت عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهر ان رسیدگی به موضوع را به عهده گرفتند.
این مقام انتظامی در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: با پیگیری‌های شبانه روزی فعالیت متهم و چند مرحله تحقیقات گسترده پلیسی و زیر نظر گرفتن رفت و آمد‌های نامبرده مشخص شد وی با مراجعه به یکی از استان‌های جنوبی، مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را از مبدا استان‌های شرقی تهیه کرده است و پس از انتقال آن به حومه پایتخت، نسبت به توزیع آن در سطح شهر تهران اقدام می‌نماید.
وی افزود: با مشخص شدن روش کار متهم و شناسایی محور حرکتی وی تیمی متشکل از ماموران معاونت عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در محدوده شهرستان ملارد مستقر شدند و محل فعالیت متهم را زیر نظر گرفتند.
حسنوند ادامه داد:با تکمیل اقدامات مقدماتی شمارش معکوس برای دستگیری متهم آغاز شد و ماموران موفق شدند در عملیات ضربتی و غافلگیرانه، متهم و 2 تن از همدستانش را دستگیر و در بازرسی از این مکان 10 کیلو و 200 گرم تریاک کشف کنند.
سرهنگ حسنوند گفت: هر 3 متهم به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس منتقل شدند و پس از انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مقام قضائی قرار گرفتند.

نظر شما