شناسهٔ خبر: 49786350 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب ‌شرق ارتش:

کوچک‌ترین تهدید ایران را در کمترین زمان سرکوب می‌کنیم/ اجازه هیچ تعرضی را به مرزها نمی‌دهیم

تسنیم

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب ‌شرق ارتش گفت: ایران در دفاع از مرزهای خود با هیچ‌کسی شوخی ندارد و آمادگی ما به حدی است که در کوچکترین زمان به مرحله تهدید وارد شده و آن را سرکوب کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ دوم غلامعلیان‌ فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب ‌شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین یادواره شهدا و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در هوانیروز کرمان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس تداعی‌کننده فرهنگ مقاومت و سلحشوری در تاریخ انقلاب اسلامی است و منحصرترین پدیده در تاریخ انقلاب دفاع مقدس است.

وی افزود: در سال ۱۳۵۷ انقلاب، طومار پهلوی را در هم پیچید و تغییر را در هندسه جهان قدرت به‌وجود آورد و توازن قدرت را در دنیا و نظام دوقطبی را با ظهور قدرت جدید به‌عنوان ضلع سوم تاریخ سازی برهم زد.

بیشتر بخوانید:

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا: ارتش‌های دست‌ساز آمریکا فروپاشیده‌اند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب ‌شرق ارتش گفت: بدنه ارتش، انقلابی و گوش به فرمان امام راحل بود؛ وقتی زمزمه‌های ایجاد انقلاب به گوش رسید، این بدنه به مردم پیوستند و بساط شاهنشاهی از ایران برچیده شد و یک ضلع نفوذ برای آمریکا از بین رفت.

امیر سرتیپ دوم غلامعلیان تصریح کرد: با وجود توطئه‌های علیه انقلاب اسلامی در آغاز پیروزی انقلاب، آن‌چه موجب شد کشور از تمام بحران‌ها گذر کند، دم مسیحایی حضرت امام (ره) بود.

وی افزود: ارتش درگیر سرکوب بحران‌های داخلی و تنها نیروی نظامی منسجم بود؛ سپاه به‌طور کامل درگیر رزم نشده بود و نیروهای رزمی متفرق بودند. جنگ تحمیلی، تحمیل شد با کشوری که از ۲۸ کشور تجهیز شده و با حمایت شرق و غرب؛ اما همین بدنه ارتش در سال اول جنگ جلوی پیشروی ارتش عراق را گرفت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش تصریح کرد: ارتش در سال اول جنگ دقیقا تمام تاکتیک را به‌کار گرفت و پیشروی دشمن متوقف شد و به مرور در سال دوم، قرارگاه مشترکی بین سپاه و ارتش شکل گرفت و ثمره آن در طول جنگ دیده شد که حاصل اتحاد مشترک بین سپاه و ارتش در طول جنگ بود و خوشبختانه جنگ به گونه‌ای مدیریت شد که یک وجب از خاک جمهوری اسلامی از دست نرفت و جدا نشد و این از برکات انقلاب اسلامی و رهبری امام(ره) است.

وی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال اول جنگ، درگیر سرکوب بحران‌های داخلی بود و گسترش آن در مرزها کاملا غیرکلاسیک و علمی بود؛ اما باز هم اولین عملیات آفندی در طول جنگ در منطقه میمک دو روز پس از شروع جنگ انجام شد و ارتفاعات که شش ماه قبل از شروع جنگ توسط ارتش عراق تصرف شده بود، بازپس‌گیری شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با اشاره به اینکه تاریخ دفاع مقدس را اگر لحظه‌به‌لحظه ورق بزنیم، روزی نبوده که حماسه‌ای شکل نگیرد و فرهنگ عاشورایی در آن وجود نداشته باشد، گفت: اگر فرهنگ بسیج و اتحاد مقدس بین بدنه ارتش و سپاه و نیروهای مردمی نبود، قطعا این پیروزی‌ها به نتیجه نمی‌رسید.

امیر سرتیپ دوم غلامعلیان گفت: امروز ارتباطی که بین فرهنگ دوران دفاع مقدس و فرهنگ موجود در جامعه است، باید تداعی‌بخش آن دوران باشد و ما وظیفه شرعی داریم فرهنگ آن دوران را در جامعه نشر و گسترش دهیم. ما با تجربیات آن دوران کشور را به مرحله‌ای از آمادگی و بازدارندگی و امنیت رساندیم که اجازه هیچ تعرضی را به مرزها نمی‌دهیم.

وی اظهار داشت: امروز شرایط بسیار متفاوت از دوران گذشته است؛ کشور به مرحله‌ای از توانمندی رزمی رسیده که هیچ‌وقت در تاریخ در این حد قرار نداشته و در دفاع از مرزها با هیچ‌کسی شوخی ندارد و آمادگی به حدی است که در کوچک‌ترین زمان به مرحله تهدید وارد شده و آن را سرکوب کنیم و سالم به آشیانه خود برگردیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با اشاره به اینکه مجموعه نیروهای مسلح به‌عنوان بازوان ولایت در اوج آمادگی هستند، گفت: دشمنان اگر بدانند ما آماده نیستیم درنگی در تجاوز نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: تمام فتنه‌ها در کشورهای همسایه با هدف ایران بود؛ اما یکی از برکات حضور گهربار سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی این بود که داعش را در نطفه خفه کرد و با تجربیات دوران دفاع مقدس و شکل‌گیری فرهنگ دفاع مقدس اجازه شکل‌گیری داعش را نداد.

امیر سرتیپ دوم غلامعلیان با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید در تمام شئون ایران اسلامی جاری شود، اضافه کرد: اگر این فرهنگ را در کشورداری، اقتصاد، جوانان و... ترویج دهیم به هدف‌هایمان می‌رسیم و کشور را برای همیشه بیمه خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: طلایه‌داران گام دوم انقلاب جوانان هستند و اصلی‌ترین وظیفه ما این است که فرهنگ دوران دفاع مقدس را در این نسل امروز ترویج دهیم و جوان امروز باید بداند در حد فاصل سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷ کشور با چه فرهنگی، از فتنه‌ها و جنگ عبور کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با بیان اینکه فرهنگ دوران دفاع مقدس یک دانشگاه است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از آن به‌عنوان یک گنج نام می‌برند که هیچ‌وقت تمام نمی‌شود، ادامه داد: ما از نهال‌بودن گذشتیم و باید امروز به فکر جهانی کردن انقلاب باشیم و نباید بگذاریم فرهنگ ۴۰ سال اول فراموش شود و این وظیفه ما را خیلی سنگین می‌کند. باید زوایای پنهان بیانیه گام دوم را روشن، تبیین و روی آن کار کنیم.

امیر سرتیپ دوم غلامعلیان ادامه داد: امروز قدرت تاثیرگذار منطقه هستیم و در همه بحران‌ها و تصمیم‌گیری‌های سیاسی در منطقه تاثیر داریم؛ کشوری که در برنامه‌ریزی سیاسیون آمریکایی قرار نبود به اینجا برسد و ۴۰ سالگی خود را ببینند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم مسیر حرکت‌مان مشخص بوده و آن هم مسیری است که ولایت فقیه حرکت می‌کند و از این مسیر نباید تخطی داشته باشیم. در ۴۰ سال پیش حرکت مسیر انقلاب برای ما مشخص شده است و باید به آن ادامه دهیم و فرهنگ دفاع مقدس در هیچ یک از شئونات زندگی ما نباید فراموش شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش در پایان با اشاره به اینکه شکل‌گیری جریان ضدصهیونیستی مقاومت در منطقه یکی از بزرگترین دستاوردهای دفاع مقدس بود، خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس یکی از ارزشمندترین وقایع تاریخ انقلاب اسلامی است و ماندگار خواهد شد و رشادت‌های رزمندگان و شهدا و خاطرات دوران جنگ باید بازگو نشود.

نظر شما