شناسهٔ خبر: 49785691 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نامه‌ی هشتم رییس دیوان محاسبات:

لیست احکام تحقق نیافته وزارت کشور منتشر شد

تهران- ایرنا- رییس دیوان محاسبات در نامه‌ای به وزیر کشور خواستار اجرای صحیح سیاست‌گذاری کلان اقتصادی ، ساماندهی بازارها، ارتقای تولید و توسعه اشتغال پایدار در شهرها و مناطق روستایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  ایرنا از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، هشتمین نامه‌ ارسالی  «مهرداد بذرپاش» به دولتمردان سیزدهم به وزارت کشور اختصاص یافت.
رییس دیوان محاسبات در این نامه  با یادآوری اسناد بالادستی و قوانین لازم الاجرای مرتبط با این وزارتخانه به لیستی از احکام تحقق‌نیفتاده اشاره شده است و با اعلام اینکه مبنای رسیدگی دیوان محاسبات در حوزه‌های مالی و رعایت و عملکرد، اسناد و قوانین مذکور است، به وزیر کشور تلاش برای اجرای صحیح سیاست‌گذاری کلان اقتصادی توصیه شده است.

در این نامه آمده است:عملیاتی‌کردن رویکرد تمرکززدایی و اثربخشی مدیریت اجرایی در مراکز استان‌ها جهت زمینه‌سازی، تعادل‌بخشی، توازن و آمایش سرزمینی از جمله موضوعاتی است که نیاز به همت بیشتر دارد.
همچنین بذرپاش در این نامه  از برخی پروژه‌ها نام برده شده که جهت تحقق اهداف قانونگذار، نیاز به پیگیری مستمر توسط دستگاه‌های وابسته در وزارت کشور را دارند.ساماندهی بازارها، ارتقای تولید و توسعه اشتغال پایدار در شهرها و مناطق روستایی، تهیه واگن برای متروهای کلانشهرها، جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروهای جدید  و اجرای ماده ۱۳ قانون رفع موانع تولید در بخش خودرو و ساختمان، از مهمترین پروژه‌هایی است که در نامه بذرپاش به « احمد وحیدی» به آنها اشاره شده است.

نظر شما