شناسهٔ خبر: 49785558 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

ازسوی گروه داستان حوزه هنری قم؛

آثار رسیده به «روضه داستانی» در حال انتشار است

مدیر گروه داستان حوزه هنری قم از انتشار آثار رسیده شده به فراخوان «روضه داستانی» تا پایان ماه صفر خبر داد.

صاحب‌خبر -
سمیه سلطان‌پور مدیر گروه داستان حوزه هنری قم و دبیر جشنواره «روضه داستانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره ارسال و انتشار آثار مربوط به «روضه داستانی» گفت: از جمله اهداف ما برای فراخوان «روضه‌ داستانی» که سال قبل آن را آغاز کردیم، شناخته شدن نویسنده‌‍‌های جوان و ترویج داستان‌هایی با محوریت موضوعات دینی است.
 
وی ادامه داد: از طرفی علاقه داشتیم با برگزاری این‍گونه برنامه‌ها مشارکتی بین داستان‌نویس‌ها و بخش داستان حوزه هنری قم ایجاد شود.
 
سلطان‌پور تصریح کرد: بعد از فراخوان 30 اثر از قبیل داستان کوتاه تا داستانک از استان‌های مختلفی همچون گیلان، اردبیل، قم و کرمان به دستمان رسید.
 
دبیر جشنواره «روضه داستانی» یادآور شد: از بین آثار ارسالی 15 داستان انتخاب شد که تا آخر ماه صفر صوت داستان‌ها با صدای نویسنده تنظیم و در صفحه رسمی اینستاگرام داستان حوزه هنری قم بارگزاری خواهد شد.
 
مدیر گروه داستان حوزه هنری قم افزود: در این فاصله که مجال رفتن برای پیاده‌روی اربعین فراهم نشده است، علاقمندان می‌توانند با گوش دادن به داستان‌های اربعین یاد و خاطره سفرشان به کربلا زنده کنند.

وی یادآور شد: سال قبل از برگزیدگان این فراخوان در حوزه هنری استان قم تقدیر بعمل آمد و امسال هم قرار است بین 3 تا 4 برگزیده داشته ‌باشیم که امیدوارم بتوانیم از برگزیدگان امسال هم در برنامه‌ای تقدیر داشته باشیم.
 
سلطان‌پور در پایان به آثاری که در حال انتشار است اشاره کرد و گفت: آثاری که برای انتشار انتخاب شده‌اند عبارتند از کنار قدم‌های تو، وصیت پدر، تارهای نامرئی سرنوشت، عمود یوسف، کفش‌های مادر، ۱۴۰۷، پیراهن سبز، آدرس، الماس نشان، آش شاسدلی، مداوا، از تیزه تا مین و چند عمود تا خورشید.

نظر شما