شناسهٔ خبر: 49785434 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

از فردا؛

ویژه برنامه‌های اربعین حسینی (ع) از رادیو قرآن پخش می‌شود

شبکه رادیویی قرآن برای مناسبت های پایانی ماه صفر شامل اربعین حسینی (ع)، شهادت امام حسن مجتبی (ع)، شهادت امام رضا (ع) و رحلت رسول مکرم اسلام (ص) برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن، شبکه رادیویی قرآن همچون سال‌های گذشته در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان و همچنین شهادت امام حسن مجتبی (ع)، امام رضا (ع) و رحلت رسول اکرم (ص) ویژه برنامه‌های متنوعی را از موج اف. ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز تقدیم حضور مخاطبان می‌کند.

ویژه برنامه «تشرف» با پخش گزارش زنده از کربلا و پیاده روی اربعین، به موضوع زیارت اربعین و اهمیت این روز از منظر روایات و آیات قرآن کریم خواهد پرداخت.این برنامه کاری از گروه علوم قرآنی رادیو قرآن به تهیه کنندگی فاطمه گنجی، گویندگی محمد مطلب و کارشناسی سید احمد روحانی می‌باشد که در روز دوشنبه ۵ مهرماه مصادف با اربعین حسینی (ع) ساعت ۱۰ تا ۱۴:۵۰ به روی آنتن می‌رود.

برنامه «چهل منزل» دیگر برنامه‌ی شبکه رادیویی قرآن است که در شب اربعین حسینی (ع) مصادف با روز یکشنبه ۴ مهرماه با هدف احیا ارزش‌های دینی، بزرگداشت مقام شهدا و انتقال فرهنگ شهادت به نسل‌های آینده ساعت ۲۱ تقدیم شنوندگان می‌شود. چهل منزل به تبیین فلسفه زیارت اربعین که در حقیقت آمادگی برای ظهور می‌باشد و همچنین بحث پیرامون عدد ۴۰ و چله گیری در آیات و روایات و پاسخ به این سوال که چرا اربعین فقط برای امام حسین (ع) تعریف شده است؟ خواهد پرداخت. این برنامه کاری از گروه علوم قرآنی شبکه رادیویی قرآن است که به تهیه کنندگی فاطمه قاسم آبادی، گویندگی محمد نصر آبادی و کارشناسی علی اکبر رنجبران به روی آنتن رادیو قرآن خواهد رفت.

نظر شما