شناسهٔ خبر: 49785231 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رقابت ۱۱۱۰ نویسنده در هشتمین دوسالانه‌ی داستان کوتاه نارنج

دبیر هشتمین دوسالانه‌ داستان کوتاه نارنج با اشاره به استقبال خوب داستان‌نویسان فارسی‌ زبان سراسر دنیا از این رویداد، از رقابت ۱۱۱۰ نویسنده با ۱۷۱۰ داستان در این دوسالانه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد بادپر دبیر هشتمین دوسالانه‌ی داستان کوتاه نارنج با بیان اینکه خوشبختانه در این دوره نیز شاهد استقبال خیره‌کننده‌ی داستان‌نویسان فارسی‌زبان سراسر دنیا بودیم، گفت: ۱۱۱۰ نفر با ۱۷۱۰ داستان در این دوره شرکت کردند که این نشان‌دهنده‌ی مقبول بودن این دوسالانه در بین  داستان‌نویسان فارسی‌زبان دنیا است.

او با بیان اینکه مستقل بودن، دوری از حواشی، توجه به همه‌ی جریانات فعال در داستان‌نویسی و پرهیز از هرگونه اعمال‌نظر شخصی بوسیله‌ی برگزارگنندگان نارنج در امر داوری، از شاخصه‌های این جایزه‌ی ادبی است افزود: در این دوره نیز مانند همه‌ی دوره‌های گذشته خود “داستان”  مهمترین ملاک انتخاب است.

دبیر این دوسالانه به اشاره به حضور نویسندگانی از تمام استان‌های کشور گفت؛ خوشبختانه نویسندگان فارسی‌زبان مقیم در ۱۷ کشور؛ آلمان، انگلستان، آمریکا، هلند، افغانستان، کانادا، استرالیا، فرانسه، هلند، ترکیه، امارات متحده عربی، عمان، قطر، بلژیک، هندوستان، چین و کویت نیز در این دوره شرکت کردند.

بادپر با اعلام اینکه شرکت‌کنندگان با مراجعه به سایت “داستان نارنج” به نشانی www.dastannaranj.ir می‌توانند نسبت به مشاهده‌ی اسامی خود که در این سایت قرار داده شد اقدام کنند متذکر شد: ۶۰۳ نویسنده با دو داستان و ۵۰۴ نویسنده با یک داستان در این دوره حضور یافتند که در این میان شهر‌های تهران با ۲۰ درصد، مشهد و شیراز ۱۰ درصد و اصفهان با ۸ درصد بیشترین تعداد شرکت‌کننده را داشتند.

او همچنین تعداد شرکت‌کنندگان جهرمی این دوره را  حدود ۵۲ نفر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه علاوه بر رشد چشم‌گیر تعداد شرکت‌کنندگان جهرمی شاهد حضور پررنگ نویسندگان شهرهایی، چون رشت، کرمان، تبریز، کرج و اهواز نیز بودیم.

بادپر زمان اعلام نتایج مرحله‌ی اول داوری را اوایل آبان‌ماه و برگزیدگان نهایی نیز اواخر آذرماه ۱۴۰۰ عنوان و تاکید کرد برگزاری حضوری اختتامیه منوط به برچیده شدن محدودیت‌های اجتماعی ناشی از کووید ۱۹ است و اگر این امر اتفاق نیفتتد ناچار به اتخاذ تصمیم دیگری هستیم.

گفتنی است هفتمین دوسالانه‌ی داستان کوتاه نارنج به‌وسیله‌ی انجمن اهل قلم شهرستان جهرم، موسسه‌ی فرهنگی هنری نارنج و با حمایت دفتر نمایندگی مردم شریف شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، فرمانداری ویژه، شورای اسلامی و شهرداری شهر جهرم، اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم و سایر مسئولین و نهاد‌های شهرستان جهرم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما