شناسهٔ خبر: 49784255 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

عملکرد هیات‌مدیره پرسپولیس؛ مدیران نمادین!

مدتی است که هیات‌مدیره و مدیرعاملی باشگاه استقلال دستخوش تغییرات زیادی شده است. همین تغییرات گمانه‌زنی‌ها درمورد هیات‌مدیره باشگاه رقیب یعنی پرسپولیس و تغییرات احتمالی را بیشتر از قبل کرده است.

صاحب‌خبر -

 با استعفای سمیعی از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس وزارت ورزش مجید صدری رئیس هیات‌مدیره باشگاه را به‌عنوان جانشین سمیعی معرفی کرد تا اصطلاحا کارها نخوابد اما صدری مجبور است هر روز اخبار مربوط به گزینه‌های احتمالی مدیرعاملی و هیات‌مدیره پرسپولیس را در رسانه‌ها دنبال کند. در این هیاهو بد نیست بار دیگر نگاهی بیندازیم به عملکرد اعضای کنونی هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس؛ نفراتی که از عملکرد برخی از آنها هیچ اطلاعاتی در دست نیست!

سمیعی و شروعی خوب با پایانی عجیب

جعفر سمیعی را کسی در ابتدا نمی‌شناخت. روز اولی هم که نامش به‌عنوان مدیرعامل جدید مطرح شد بسیاری از هواداران پرسپولیس به‌دنبال اطلاعاتی از گذشته شغلی‌اش بودند. خیلی زود مشخص شد که او مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان است. همان ابتدا گفتند که او برای مبارزه با فساد به پرسپولیس آمده اما خیلی‌ها پرسیدند چرا او در پست مدیرکلی حراست به این امر مهم نپرداخت.

شروع کار سمیعی خیلی هم بد نبود. آرامش را در تیم برقرار کرد. بخشی از طلب بازیکنان و کادرفنی را پرداخت کرد و توانست تا حدودی خاطرات دوران مدیرعاملی رسول‌پناه را از ذهن هواداران پاک کند. اما با گذشت زمان مشخص شد او توانایی بالایی در تامین منابع مالی ندارد. تیم حقوقی او هم نتوانست سد تحریم‌ها را در راه دریافت پاداش آسیایی بشکند. در یارگیری‌ها موثر نشان داد اما در تمدید قرارداد بازیکنان مطرح مثل دوران رسول‌پناه موفق نبود و هواداران پرسپولیس بعد از رفتن علیپور و شجاع خلیل‌زاده شاهد جدایی کنعانی‌زادگان و احمد نوراللهی بودند. هرچند در زمان مدیریت سمیعی مهدی ترابی به پرسپولیس بازگشت که اتفاق خوبی برای هواداران پرسپولیس بود. هنوز دلیل درستی برای استعفای ناگهانی سمیعی از سمت خودش در پرسپولیس عنوان نشده اما برخی از رضایت زیاد او از این استعفا خبر می‌دهند. جدایی او از پرسپولیس همان‌قدر ناگهانی بود که ورودش همه را غافلگیر کرد.

جانشین رسول‌پناه، متخصص مخابراتی

بعد از جدایی اجباری رسول‌پناه از هیات‌مدیره پرسپولیس نوبت به مجید صدری رسید که رئیس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس شود. مردی که گفته می‌شد نفوذ زیادی بین شرکت‌های مخابراتی دارد و از همین راه هم توانست پول زیادی را به باشگاه بیاورد. هرچند بعدا مشخص شد این پول‌ها به شکل قرض است و پرسپولیس باید بالاخره این دریافتی‌ها را پس بدهد! صدری قرار بود منابع مالی لازم را برای پرداخت بدهی به کالدرون و دستیارش بپردازد اما درنهایت این کار هم صورت نگرفت تا پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه بسته شود. ظاهرا او می‌خواهد با مکاتبه با AFC این مشکل را حل کند. احتمال ماندن او در هیات‌مدیره بعدی کم نیست.

3 عضو هیات‌مدیره بدون یک گزارش کاری!

در هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس سه عضو حضور دارند که رسما هیچ گزارشی از عملکرد آنها تا امروز ارائه نشده است. غلامعلی محمدعلیپور از مدیران بخش ورزش که سابقه حضور در کمیته المپیک و پارالمپیک و فدراسیون ورزش‌های همگانی و کبدی را در کارنامه خود دارد مدت‌هاست در هیات‌مدیره پرسپولیس حضور دارد و گاهی مصاحبه می‌کند اما هنوز مشخص نیست نقش او در باشگاه پرسپولیس چه بوده. محمد فیاض شهردار منطقه18 تهران هم در هیات‌مدیره حضور داشته و به‌جز یک‌بار که خبر رسید برای پرسپولیس تامین مالی کرده و البته چکی که به او داده بودند برگشت خورده دیگر خبری از عملکرد او به گوش نرسید. درمورد محمداسد مسجدی که سرپرستی فدراسیون پزشکی را در کارنامه‌اش دارد هم هیچ خبری تا به حال منتشر نشده است. شاید این نفرات کارهایی برای پرسپولیس انجام داده باشند اما سوال این است چرا هیچ خبری از آنها منتشر نشده. معمولا افراد وقتی تلاشی برای یک تیم بزرگ انجام می‌دهند اخبارش را دراختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند. حال چرا از عملکرد این افراد گزارش و خبری نیست و باید منتظر جواب خود این افراد باشیم؛ افرادی که قطعا در پست‌های قبلی‌شان زحمات زیادی کشیده‌اند.

از صدری بپرسید!

برای اینکه بفهمیم اقدامات این سه عضو هیات‌مدیره باشگاه دقیقا چه بوده با محمد فیاض تماس گرفتیم. او علی‌رغم اینکه پاسخگوی تماس بود اعلام کرد در این مورد باید از صدری درمورد عملکرد آنها در هیات‌مدیره بپرسیم! در این میان علیپور نیز با اینکه مصاحبه‌هایی کرده و نقش سخنگوی هیات‌مدیره را ایفا می‌کند پاسخگوی تماس‌ها نبود و متاسفانه از مسجدی هم هیچ اطلاعاتی در دست نیست. به این شکل اصلا مشخص نشد که این سه نفر دقیقا در هیات‌مدیره کنونی پرسپولیس چه کارهایی انجام داده‌اند. این عدم پاسخگویی‌ها را پیش از این در سمیعی و صدری دیده بودیم. آنها جز با رسانه‌های دیداری با رسانه‌های نوشتاری ارتباط نداشتند و حاضر به پاسخگویی به سوالات آنها نبودند. این مشکل در تعامل دیگر اعضا با رسانه‌ها هم وجود داشته است.

تغییرات در راه است

به‌نظر می‌رسد تغییر اعضای هیات‌مدیره به‌زودی صورت می‌گیرد. برخی می‌گویند از این جمع کنونی فقط علیپور می‌ماند و او گزینه مورد وثوق وزارت ورزش است اما در این مورد هم با اطمینان نمی‌توان حرف زد. امروز نام گزینه ‌های زیادی همچون محمد دادکان، حبیب کاشانی، علی‌اکبر طاهری، محمد آخوندی، حسین خبیری، مجید فرخزادی حسین کلانی، علی کریمی، حمید استیلی و نفرات دیگر برای حضور در هیات‌مدیره و مدیرعاملی پرسپولیس مطرح می‌شود اما باید دید حمید سجادی در این مورد چه تصمیمی خواهد گرفت. هرچه هست تغییرات در هیات‌مدیره قرمزها هم قطعی است.

برچسب‌ها:

نظر شما