شناسهٔ خبر: 49783595 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

تاکید بر اتصال به مرکز ملی تبادل اطلاعات | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم در شورای مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به تأکیدات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای بهره برداری و توسعه خدمات شبکه ملی اطلاعات از اولویت های کاری شورای مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم است.

صاحب‌خبر -
 
 

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، جوادغلام پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به ظرفیت‌های مرکز تبادل اطلاعات اشاره کرد و بر اتصال تمامی دستگاه‌های اجرایی و حتی کسب و کار‌های استان به مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) در بسترشبکه ملی اطلاعات برای تبادل داده ها و دریافت اطلاعات با هدف حذف مراجعات حضوری مردم در کنار تسریع و شفاف سازی ارائه خدمات تاکید کرد.

رئیس شورای مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار کرد: با اجرای کامل شبکه ملی اطلاعات و استفاده مردم از فناوری‌های جدید اعم از اینترنت اشیا و هوش مصنوعی عمق نفوذ فناوری در زندگی مردم بیشتر خواهد شد و سهم اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به خدمات سامانه 195 افزود: هدف اصلی مجموعه اداره کل ارتباطات خدمت‌رسانی به بهترین شکل ممکن به مردم و افزایش خدمات دولت در سایر مناطق است .

بر اساس این گزارش در ششمین نشست سال جاری شورای مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیران تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارتباطات زیرساخت، مخابرات، پست، پست بانک، گزارش عملکرد و شاخص های حوزه مرتبط را ارائه کردند.

 

نظر شما