شناسهٔ خبر: 49783292 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مراسم بزرگداشت مرحوم حاج «هاشم امانی همدانی» امروز برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت مرحوم حاج هاشم امانی همدانی امروز یکشنبه در مسجد مدرسه عالی شهید مطهری برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  حوزه احزاب و تشکل‌های سیاسی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم بزرگداشت حاج هاشم امانی همدانی از مبارزان دوران قبل از انقلاب و از اعضای باسابقه حزب موتلفه اسلامی امروز (یکشنبه چهارم مهرماه) از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مسجد مدرسه عالی شهید مطهری برگزار می‌شود.

متن اطلاعیه‌ای که از سوی خانواده این مبارز انقلابی صادر شده، به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

روح بلند مبارز پیشکسوت، مومن و با اخلاص مرحوم حاج هاشم امانی همدانی در ایام اربعین حسینی و پس از ده‌ها سال جهاد و فداکاری و خدمت رسانی در راه اسلام، به یاران شهیدش پیوست.

مرحوم حاج هاشم امانی عمر پربرکتش را از کودکی و در کنار پدر، همچنین مرحوم آیت الله کاشانی و شهید نواب صفوی و سپس در خط امام خمینی رضوان الله علیه به مبارزه با حکومت انگلیسی آمریکایی پهلوی پرداخت. مبارزه برای ملی شدن صنعت نفت و سپس مقابله با توطئه سلطه مخوف کاپیتالاسیون آمریکایی و مجازات عامل اجرایی آن، حسنعلی منصور خائن در راستای نظر و فریاد امام خمینی (رض) از اقدامات او بود و به همراه برادر شهیدش حاج صادق امانی و دیگر شهدای موتلفه اسلامی همچون شهید عراقی و شهید اندرزگو در جهاد مسلحانه تا مرز شهادت پیش رفت. او از موسسین و پایه گذاران موتلفه اسلامی بود.

وی سیزده سال به همراه یارانش با عزت و شرافت در شکنجه‌گاه‌های طاغوت، زندان را به آموزشگاه اسلامی انقلابیون تبدیل و از خط اسلام فقاهتی در برابر اسلام آمریکایی و منافقین پاسداری کرد.

حاج هاشم امانی پس از برقراری نظام جمهوری اسلامی بی‌ادعا و بدون توقع، آن چه توانست در خط امام و رهبری به این انقلاب یاری رساند. او مصداق عملی الکاسب حبیب الله و نمونه‌ای از یاران صادق ولایت فقیه بود و همراه خاندانش در راه اسلام عاشورایی کوشید و در پاکی و تقوا و انقلابی‌گری اسوه‌ای شایسته بود.

تجلیل از مجاهدت‌های خالصانه او در مسیر انقلاب اسلامی وظیفه‌ای دینی و انقلابی است.

به همین مناسبت مجلس یادبودی در روز یکشنبه با رعایت مسائل بهداشتی در مسجد مدرسه عالی شهید مطهری برگزار خواهد شد.

به پاس قدردانی از مجاهدت‌های آن مرحوم و ایثارگران راه انقلاب اسلامی ایران، از کلیه دوستداران ایشان دعوت می‌شود در این مراسم حضور به هم‌رسانند.

جمعیت فدائیان اسلام، حزب موتلفه اسلامی، سپاه پاسداران، بسیج مستضعفین، جامعه روحانیت مبارز، جامعه انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف، بسیج بازار و اصناف و فعالان اقتصادی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی تیلبغات اسلامی استان تهران، اتاق اصناف کشور، اتاق اصناف تهران و اتحادیه‌های زیر مجموعه، ستاد نماز جمعه، جبهه پیروان خط امام و رهبری، بنیاد هفتم تیر، مجمع ذاکرین، خانه مداحان، ائتلاف بزرگ ورزش ایران، قرارگاه اقتصادی شهید امانی، هیات‌های مذهبی، مدیریت بانوان حزب موتلفه اسلامی، اتحادیه-تعاونی-بسیج شهرک صنعتی خاوران و انجمن اسلامی صنف درودگران و مبل سازان، روابط عمومی پیشکسوتان کشتی کشور، ستاد هماهنگی بزرگداشت جهان پهلوان تختی»

انتهای پیام/

نظر شما