شناسهٔ خبر: 49783217 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

فرافکنی اصلاح‌طلبان؛ روحانی موجب شکست ما شد

کیهان

عضو نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری اذعان کرد: ارتباط این طیف با مردم قطع شده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز،حسین کمالی به روزنامه آرمان گفت: همه جریان‌های سیاسی دارای نقاط قوت و ضعف‌هایی هستند. این در حالی است که جریان‌ اصلاحات نیز دارای چنین وضعیتی بود. ما باید بپذیریم که ارتباط گسترده‌ای با مردم نداشتیم، به مسائل اقتصادی جامعه توجه کافی نداشتیم و از دولتی حمایت کردیم که حاضر نبود به اصلاح‌طلبان پاسخ بدهد. دولت آقای روحانی همراهی و همدلی لازم را با اصلاح‌طلبان نداشت. در انتخابات سال 96 سه نفر از جریان اصلاحات مامور مذاکره با آقای روحانی بودند که بنده، آقای موسوی لاری و آقای مرعشی بودیم. این در حالی است که پس از انجام این مذاکرات دیگر هیچ تماسی از سوی آقای روحانی با ما گرفته نشد. آقای روحانی فکر می‌کرد نقش اصلاح‌طلبان تنها این بوده که تلاش کنند ایشان به عنوان رئيس‌جمهور انتخاب شود. عدم توجه به نیازها و مطالبات مردم و مسائلی مانند ماجرای افزایش قیمت بنزین و نارضایتی مردم اتفاقاتی بود که در دیدگاه مردم تاثیرگذار بود.
وی افزود: اگر آقای روحانی در زمینه‌های مختلف و از جمله بررسی‌ نیازهای مردم با اصلاح‌طلبان مشورت می‌کرد و دیدگاه‌های آنها را در مدیریت کشور جویا می‌شد نه این اتفاقات برای خودش رخ می‌داد و نه برای اصلاح‌طلبان. در اینجا این ایراد به جریان اصلاحات وارد است که چرا بدون قید و شرط از آقای روحانی حمایت کرد. پاسخ ما به این ایراد نیز این است که ما به جز آقای روحانی گزینه دیگری نداشتیم و شرایط گزینه مقابل به شکلی نبود که جریان اصلاحات بتواند از وی حمایت کند.
برخلاف ادعای کمالی، جهانگیری و عارف در انتخابات 96 و 92 نامزد بودند اما به اعتبار رای نداشتن اصلاح‌طلبان، آنها هم فاقد رای بودند.

نظر شما