شناسهٔ خبر: 49783195 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر کشور:

قرار نیست خارج از چارچوب های قانونی دولت عراق ترددی انجام شود/ مرزهای زمینی بسته است

احمد وحیدی گفت: مردم بدون داشتن ویزا و مجوزهای قانونی برای ورود به خاک عراق به سمت مرزها نروند، مرزهای زمینی بسته است

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد وحیدی وزیر کشور در بدو ورود به استان بوشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: باتوجه به اینکه در چارچوب تفاهم با دولت عراق، طرف مقابل بر تردد زائران از طریق مرز هوایی تاکید داشت، بر این اساس از مردم می‌خواهیم در این زمینه همکاری کنند.

او افزود: فقط کسانی اجازه تردد از مرز‌های زمینی را دارند که روادید داشته باشند و همه باید این مساله را در نظر بگیرند.

وزیر کشور گفت: بنای ما بر اساس خواست دولت عراق این است که همه زائران از طریق مرز هوایی در سقف مشخص شده اعزام شوند، اما مشتاقان زیارت اربعین در کشور زیاد هستند و برخی از افرادی که روادید داشتند و واکسن هم زده بودند نتوانستند از مرز هوایی بروند به همین دلیل از مرز زمینی عازم زیارت شدند.

وحیدی تاکید کرد: مرز زمینی برای زائران بسته است و از مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت می‌خواهم برای عبور از مرز زمینی تلاش نکنند، زیرا دولت عراق به دلیل برخی ملاحظه‌های کرونایی تردد از مرز زمینی را نپذیرفته است.

بیشتر بخوانید

‎او همچنین درباره انتخاب استانداران گفت: انتخاب استانداران فرآیند زمان‌بَری است، همه آنان باید در هیات دولت مطرح شوند، رای اعتماد بگیرند و پس از آن معرفی شوند. برهمین اساس در هر جلسه ۲ تا ۳ استاندار معرفی و پس از تصویب، معرفی می‌شوند.

وزیر کشور عنوان کرد: رویکرد وزارت کشور انتخاب استاندار‌های مردمی است، چون استانداران بخشی از مردم هستند و بدون کمک مردم نمی‌توانند به توفیق لازم در استان برسند.

وحیدی برای معرفی استاندار بوشهر به این استان سفر کرده است.

انتهای پیام/ک

نظر شما