شناسهٔ خبر: 49783161 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

کشف چشم طلا در تپه فراعنه مصر +عکس

باستان شناسان موفق به کشف آثار تاریخی باشکوهی از الهه "حاثور" خدای عشق و موسیقی فراعنه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیلی میل، الهه یا ایزد بانوی حاثور مصر  نشانه خدای عشق ، زیبایی ، موسیقی و لذت است که که به مردگان برای ورود به حیات جدید دردنیای دیگر خوشامد می گوید. او به زنان هنگام زایمان فرزندانشان کمک می کند.

پرستشگاه باستانی او در شهر "دندره " در جنوب "ابیدوس " در دره خدایان قرار دارد.

گزارش های موجود نشان میدهد که باستان شناسان در تپه فراعنه آثار جالبی از این خدای باروری را یافته اند که در آن میان ستون هایی از سنگ آهک و چشم طلای حاثور نیز دیده می شود.

کشف چشم طلای حاثور

کشف چشم طلای حاثور

"مصطفی وزیری " از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصر در این باره گفت: این یکی از اکتشافات مهم است که تا کنون از الهه "حاثور" بدست آمده در این مقبره وسایلی مرتبط با مراسم مذهبی آن زمان نیز دیده می شود.

وی افزود: ما کتیبه هایی یافته ایم که متعلق به ۲۵۰۰ سال پیش پادشاهان مصر باستان است. با ارزش ترین اثر بدست آمده "چشم طلایی "خدای خورشید است که نمادی برای انتقام از دشمنان  و طلسمی برای محافظت و سلامتی صاحبش به شمار می رود.

"کارولین ریکاردلی " از موزه متروپولیتن نیز در این باره گفت: بخورها ، سفال های یافت شده با لعاب های جادویی از تابش نور خورشید به منزله قدرت تولد تزئین شده است. ماده مصنوعی که لعاب دیده می شود  در گذشته های دور به مصریان اجازه می داد تا طیف وسیعی از اشیاء را با لعاب آبی براق و نور خورشید درخشان پوشش دهند./ ایران

نظر شما