شناسهٔ خبر: 49775556 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

تیله بازی کودکان در بستر یک اپلیکیشن

سیناپرس

صاحب‌خبر -
 
اپلیکیشن هوشمند ورزش کودکان «تیله» نرم افزاری برای آموزش ورزش به کودکان در خانه تحت نظارت والدین است که برای نخستین بار از سوی یک استارتاپ در کشور طراحی شده است.
 
رکسانا اربابی نژاد، طراح و مدیر اپلیکیشن هوشمند ورزش کودکان تیله که در جشنواره ایده‌های برتر فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی یکی از ایده های برگزیده بود، در گفتگو با خبرنگار سیناپرس درباره ماهیت اپلیکیشن هوشمند  گفت: این اپلیکیشن برنامه ای برای ورزش کودکان در خانه است که بدون نیاز به ابزار ورزشی انجام می شود. کودکان می توانند از طریق نسخه وب سایت در بستر اینترنت و با اتصال به تلویزیون از برنامه های اپلیکیشن هوشمند ورزش کودکان تیله  استفاده کنند.
 
وی افزود: کودکان در این اپلیکیشن سه برنامه در هفته دریافت می کنند که با ورزش یوگا آغاز می شود.از آنجایی که یوگا برای کودکان ورزش بسیار مفیدی است تلاش شده  تا در قالبی کاربردی برای کودکان نمایش داده شود.گفتنی است، این ورزش باعث کاهش میزان استرس و اضطراب در کودکان می شود.
 
وی گفت: از آنجایی که رشته تحصیلی من آموزش ورزش به کودکان بود، در طراحی اپلیکیشن تلاش کردیم برنامه ورزشی درج شده برای کودکان 7 الی 8 ساله مفید باشد و فاکتورهایی که برای سلامت کودکان در ورزش مهم است، در ورزش یوگا وجود دارد و یکی از مزایای ورزش های درج شده در این نرم افزار غیر تکراری بودن آن است. گفتنی است؛ ورزش ها با شخصیت های مورد توجه کودکان نمایش داده می شود. 
 
اربابی نژاد گفت: هر جلسه چهار فاکتور دارد که ده عضله از بدن را درگیر می‌ کند. پس از انجام حرکات ورزشی کودکان با استفاده از هوش مصنوعی می توانند عکس های خود را در نرم افزار و در فضای پروفایل خود بارگزاری کنند تا بتوانند اشتباهات حرکتی خود را نسبت به حرکات استاندارد دریابند و می‌فهمند که تا چه میزان حرکت های ورزش را به درستی انجام داده اند. در واقع عکس ها کمک می کند که  به مرور حرکات خود را اصلاح کنند.  
 
به گفته اربابی نژاد؛ ورزش یوگا و آکروبات جزو رشته‌هایی هستند که آمادگی جسمانی کودکان را به مرور زمان بهبود می بخشد. پس از چهار جلسه تمرین ورزشی آزمونی در زمینه آمادگی جسمانی و بدنی از کودکان که در داخل اپلیکیشن طراحی شده ،گرفته می شود و کودکان در این آزمون رکورد و میزان آمادگی خود را به صورت عددی ثبت می کنند. 
 
وی افزود: عددها در سیستم نگهداری می شوند و بعد از چند ماه در قسمت پروفایل به صورت نمودار برای والدین گزارش داده می شودگ،همچنین مدیریت پروفایل ها بر عهده والدین است. دیوار تندرستی بخش دیگر این فرآیند است که نوعی شبکه اجتماعی ورزشی است و افراد می توانند رکورد ها و نوع فعالیت یکدیگر را مشاهده کنند، لازم به یادآوری است که در بخش دیوار تندرستی اطلاعات کودکان نشان داده نمی شود و چهره آنان در عکس ها پنهان شده است و افراد دسترسی به اطلاعات شخصی و چهره یکدیگر ندارند.
 
اربابی نژاد با اشاره به دیگر آزمون موجود در اپلیکیشن هوشمند ورزش کودکان تیله گفت: علاوه بر آزمون یاد شده که در زمینه جسمی و حرکتی است، آزمونی در زمینه شناختی و روانشناختی طراحی شده  که در آن میزان اضطراب و اعتماد به نفس کودکان نیز سنجیده می ‌شود. گفتنی است تمام اطلاعات درج شده از این تست ها در بستر هوش مصنوعی بوده و قابل استفاده و استناد برای پزشکان است.
 
 نسخه ios این اپلیکیشن هنوز راه اندازی نشده و به صورت وب سایت و اندروید در اختیار افراد قرار دارد.

نظر شما