شناسهٔ خبر: 49775137 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

سرقت ۱۰۰۰ میلیاردی از خانه‌ای در گیشا

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری فردی که با همدستی دو تن دیگر اقدام به سرقت هزار میلیاردی از یک خانه در غرب تهران کرده بود، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای درباره این پرونده گفت: مدتی قبل خبر وقوع سرقت از خانه‌ای در محله گیشا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که درپی آن ماموران کلانتری ۱۳۷ به محل حادثه مراجعه و تحقیقات خود در این خصوص را آغاز کردند.  

وی ادامه داد: با انجام تحقیقات مشخص شد که سارق یا سارقان با ورود به خانه مالباخته، اقدام به سرقت مقادیر قابل توجهی طلا، جواهر، الماس، دلار و ... کرده است. به طوریکه به گفته مالباخته اشیا و اموال مسروقه نزدیک به هزار میلیارد ریال ارزش داشته است.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: رسیدگی به این موضوع ادامه داشت، تا اینکه مدتی قبل ماموران با سرقت مشابه دیگری در همان محدوده مواجه شدند و همین موضوع احتمال اینکه سرقت از سوی همان فرد یا افراد انجام شده باشد را قوت بخشید. در همین راستا نیز تحقیقات ادامه پیدا کرد و سرانجام ماموران در عملیاتی پیچیده و با استفاده از شگردهای خاص پلیسی سرنخ‌هایی از عامل این سرقت را به دست آوردند.

موقوفه‌ای با اشاره به هماهنگی با مقام قضایی برای دستگیری متهم گفت: با اخذ مجوز عملیات این فرد در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. همچنین مخفیگاه وی نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن حدود ۱۰ میلیارد ریال طلا و جواهر مسروقه از سرقت دوم نیز در آن محل کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهم اظهارکرد: متهم در جریان بازجویی های انجام شده صراحتا به جرم خود مبنی بر سرقت هزار میلیارد ریالی و سرقت ۱۰ میلیاردی از خانه‌ای دیگر اعتراف کرد و دو نفر دیگر را نیز به عنوان همدستانش معرفی کرد که این افراد نیز به زودی دستگیر خواهند شد.

به گفته رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و متهم دستگیر شده نیز با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شده است.

نظر شما