شناسهٔ خبر: 49772731 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بزرگداشت حاج هاشم امانی فردا برگزار می شود

بزرگداشت مبارز پیشکسوت، مؤمن و با اخلاص مرحوم حاج هاشم امانی، روز یکشنبه در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت مبارز پیشکسوت، مؤمن و با اخلاص مرحوم حاج هاشم امانی، روز یکشنبه (4 مهر) از ساعت 15 تا 17 در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار می شود.

گفتنی است مرحوم حاج هاشم امانی از کودکی و در کنار پدر، همچنین مرحوم آیت الله کاشانی و شهید نواب صفوی و سپس در خط امام خمینی رضوان الله علیه به مبارزه با حکومت انگلیسی آمریکایی پهلوی پرداخت. مبارزه برای ملی شدن صنعت نفت و سپس مقابله با توطئه سلطه مخوف کاپیتالاسیون آمریکایی و مجازات عامل اجرایی‌ آن، حسنعلی منصور خائن در راستای نظر و فریاد امام خمینی (ره) از اقدامات او بود و به همراه برادر شهیدش حاج صادق امانی و دیگر شهدای موتلفه اسلامی همچون شهید عراقی و شهید اندرزگو در جهاد مسلحانه  تا مرز شهادت پیش رفت.  او از موسسین و پایه گذاران موتلفه اسلامی بود.

وی سیزده سال به همراه یارانش با عزت و شرافت در شکنجه‌گاه‌های طاغوت، زندان را به آموزشگاه اسلامی انقلابیون تبدیل و از خط اسلام فقاهتی در برابر اسلام آمریکایی‌ و منافقین پاسداری کرد.

حاج هاشم امانی پس از برقراری نظام جمهوری اسلامی بی‌ادعا و بدون توقع، آن چه توانست در خط امام و رهبری به این انقلاب یاری رساند. او مصداق عملی الکاسب حبیب الله و نمونه‌ای از یاران صادق ولایت فقیه بود و همراه خاندانش در راه اسلام عاشورایی کوشید و در پاکی و تقوا و انقلابی‌گری اسوه‌ای شایسته بود.

انتهای پیام/

نظر شما