شناسهٔ خبر: 49772609 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

مشکل پخش نشدن صدای استوری اینستاگرام در گوشی‌های اپل رفع شد

مصطفی عسگری

اینستاگرام مشکل پخش نشدن صدای استوری در حالت بی‌صدای گوشی‌های اپل را با انتشار یک به‌روزرسانی رفع کرد.

صاحب‌خبر -

پس از انتشار به‌روزرسانی iOS 15 اپل، برخی از کاربران آیفون گزارش کردند اپلیکیشین اینستاگرام آن‌ها رفتار عجیبی از خود نشان می‌دهد. به گفته آن‌ها، هنگامی که دستگاه روی حالت بی‌صدا قرار دارد، استوری‌ها بدون صدا پخش می‌شوند. به نظر می‌رسد به‌روزرسانی که روز جمعه منتشر شده است، این مشکل را برطرف می‌کند.

به گزارش ورج، شاید بی‌صدا بودن استوری در بعضی مواقع خوب باشد؛ اما کارایی حالت بی‌صدای دستگاه چیز دیگری است و نباید روی اینستاگرام تأثیر بگذارد. وظیفه حالت بی‌صدا، در درجه اول کنترل صداهای سیستم مانند آهنگ‌های زنگ و متن است، نه صدایی که در اپلیکیشن‌ها می‌شنوید.

متأسفانه برخی کاربران زودتر از دیگران، پس از نصب نسخه بتای عمومی به‌روزرسانی نرم‌افزاری اپل با این مشکل روبه‌رو شده بودند. هنوز مشخص نیست آیا این مسئله برای کاربران دارای نسخه‌های قدیمی iOS پیش آمده یا خیر؛ همچنین فیسبوک تأیید نکرده است که آیا باگ مورد نظر به‌طور‌ خاص به iOS 15 مربوط می‌شود یا دیگر نسخه‌ها نیز تحت تأثیر آن قرار گرفته‌اند. البته این شرکت بیانیه زیر را ارائه داده است که نوید رفع این مشکل را می‌دهد:

می‌دانیم برخی افراد در شنیدن صدای استوری اینستاگرام مشکل دارند. ما در حال تلاش برای رفع این مشکل در اسرع وقت هستیم و به خاطر ایجاد هرگونه ناراحتی معذرت‌خواهی می‌کنیم.

از روز جمعه‌، به‌روزرسانی مذکور برای بارگیری در دسترس قرار گرفته و بر اساس گزارش کاربران، مشکل در بسیاری از دستگاه‌ها برطرف شده است. اکنون پس از فشار دادن دکمه صدا، استوری‌های اینستاگرام با صدا پخش می‌شود.

نظر شما