شناسهٔ خبر: 49764187 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فردا و در مدرسه عالی شهید مطهری؛

مراسم بزرگداشت مرحوم حاج «هاشم امانی» برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت مرحوم حاج هاشم امانی فردا در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مراسم بزرگداشت مبارز حاج هاشم امانی، روز یک‌شنبه (چهارم مهر ماه) از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار می‌شود.

متن اطلاعیه‌ای که از سوی خانواده این مبارز انقلابی صادر شده، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

روح بلند مبارز پیشکسوت، مومن و با اخلاص مرحوم حاج هاشم امانی همدانی در ایام اربعین حسینی و پس از ده‌ها سال جهاد و فداکاری و خدمت رسانی در راه اسلام، به یاران شهیدش پیوست.

مرحوم حاج هاشم امانی عمر پر برکتش را از کودکی و در کنار پدر، همچنین مرحوم آیت الله کاشانی و شهید نواب صفوی و سپس در خط امام خمینی رضوان الله علیه به مبارزه با حکومت انگلیسی آمریکایی پهلوی پرداخت. مبارزه برای ملی شدن صنعت نفت و سپس مقابله با توطئه سلطه مخوف کاپیتالاسیون آمریکایی و مجازات عامل اجرایی‌ آن، حسنعلی منصور خائن در راستای نظر و فریاد امام خمینی (رض) از اقدامات او بود و به همراه برادر شهیدش حاج صادق امانی و دیگر شهدای موتلفه اسلامی همچون شهید عراقی و شهید اندرزگو در جهاد مسلحانه تا مرز شهادت پیش رفت. او از موسسین و پایه گذاران موتلفه اسلامی بود.

وی سیزده سال به همراه یارانش با عزت و شرافت در شکنجه‌گاه‌های طاغوت، زندان را به آموزشگاه اسلامی انقلابیون تبدیل و از خط اسلام فقاهتی در برابر اسلام آمریکایی‌ و منافقین پاسداری کرد.

حاج هاشم امانی پس از برقراری نظام جمهوری اسلامی بی‌ادعا و بدون توقع، آن چه توانست در خط امام و رهبری به این انقلاب یاری رساند. او مصداق عملی الکاسب حبیب الله و نمونه‌ای از یاران صادق ولایت فقیه بود و همراه خاندانش در راه اسلام عاشورایی کوشید و در پاکی و تقوا و انقلابی‌گری اسوه‌ای شایسته بود.

تجلیل از مجاهدت‌های خالصانه او در مسیر انقلاب اسلامی وظیفه‌ای دینی و انقلابی است.

به این مناسبت مجلس یادبودی با رعایت مسائل بهداشتی برگزار خواهد شد.

به پاس قدردانی از مجاهدت‌های آن مرحوم و ایثارگران راه انقلاب اسلامی ایران، از کلیه دوستداران ایشان دعوت می‌شود در این مراسم حضور به هم‌رسانند.

 

نظر شما